– W PwC udało nam się zidentyfikować 150 pomysłów na wykorzystanie AI. Praktycznie 30 proc. z nich jest już w fazie realizacji i niedługo będziemy widzieć pozytywne efekty – mówi podczas Microsoft AI Tour Michał Targiel, partner i Inteligent Process Automation & AI Leader w PwC.
PWC ramię w ramię ze sztuczną inteligencją
W rozmowie z Dziennikiem Gazetą Prawną przedstawiciel firmy doradczej tłumaczy, że również klienci PwC szybko skalują tę technologię oraz czerpią z niej korzyści, których nie byliby w stanie osiągnąć bez sięgania po sztuczną inteligencję.
– Dużo firm nie mówi o tym, że wdraża AI. Dużo firm nie mówi o tym, że już ją wdrożyło i z niej korzysta, dlatego że jest to ich przewaga konkurencyjna – dodaje Michał Targiel tłumacząc, że tajemnicą przedsiębiorstwa jest, w jaki sposób wykorzystuje sztuczną inteligencję do cięcia kosztów lub wspierania sprzedaży.
Rozmowa została przeprowadzona podczas wydarzenia Microsoft AI Tour w Fabryce Norblina w Warszawie.