W 2020 r. Huawei ze sprzedaży swoich produktów uzyskał 891 mld juanów (540 mld zł). To wprawdzie więcej niż rok wcześniej, ale tylko o 3,8 proc., podczas gdy w 2019 r. przychody koncernu telekomunikacyjnego z chińskiego Shenzhen rosły w tempie 19 proc.
Jedynym regionem, gdzie firma odnotowała wzrost, był rodzimy rynek chiński. Tam obroty były o ponad 15 proc. większe niż w 2019 r. i wyniosły 585 mld juanów (354 mld zł). W regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) spadły o 12 proc., a największe tąpnięcie – prawie o jedną czwartą – nastąpiło w Ameryce. Spadło też tempo wzrostu zysku netto spółki i wyniosło 3,2 proc., a zysk wyniósł 65 mld juanów (39 mld zł). Hamowanie zaczęło się już w 2019 r., gdy zysk netto wzrósł o 5,6 proc., podczas gdy w poprzednich dwóch latach było to odpowiednio 25 proc. i 28 proc. Huawei coraz silniej odczuwa skutki amerykańskich restrykcji. Waszyngton nałożył je na koncern w maju 2019 r., a później ograniczenia zaostrzano.