"Zarówno światowy, jak i polski rynek tabletów wciąż rośnie, jednak dynamika tego wzrostu słabnie. O ile w 2013 roku w Polsce możemy mówić o kilkukrotnym wzroście, o tyle w 2014 będzie to już 30-40 proc." - powiedział Stanik.
Asus szacuje też, że polski rynek notebooków sięgnął w zeszłym roku 1,7-1,75 mln urządzeń. Zauważalny jest dalszy spadek sprzedaży w stosunku do 2012 roku.
"Główna przyczyna to właśnie coraz większa konkurencja ze strony tabletów. Choć rynek tych urządzeń ustabilizował się i notuje już mniejsze wzrosty, to nadal kanibalizuje kategorię komputerów mobilnych. Przewidujemy, że na spadek sprzedaży będzie miał też wpływ boom na rynku tanich smartfonów" - wyjaśnił Stanik.
Manager podkreślił również, że Polska to kraj z jedną z najniższych cen tabletów, a przy tym jeden z większych eksporterów tych produktów. Według niego ok. 60% naszego rynku stanowią urządzenia brandów B i C, a technologia która stała za stworzeniem tej mobilnej gałęzi rynku w Polsce jest mniej istotna – przede wszystkim liczy się cena. "Uważam, że rynek bardzo nasycił się produktami tanimi, o bardzo często dyskusyjnej jakości" - dodał.