Mobile marketing oraz wykorzystanie potencjału smartfonów i aplikacji mobilnych - to kolejne zagadnienia poruszane przez uczestników odbywającego się w warszawskich Złotych Tarasach Forum IAB 2013.

„Dziś, 9 na 10 Amerykanów posiada urządzenie, które pozwala na korzystanie z aplikacji mobilnych. W tym roku użytkownicy smartfonów pobiorą z sieci ponad 80 miliardów aplikacji W języku nowych technologii coraz popularniejsze staje się określenie kultura aplikacji.” – mówił Łukasz Foks z Microsoftu.

Z perspektywy marketingowca aplikacja, to przede wszystkim pewien produkt. „Przygotowując się do debiutu Windowsa 8 zauważyłem że wielu programistów zapomina o tym, że aplikacje tworzy się nie po to, aby istniała, ale po to, aby pełniła określoną funkcję, która będzie przydatna użytkownikowi” – podkreślił Foks.

Dużym błędem deweloperów jest również pomijanie rynku pecetów. Sondaż TMS i Microsoftu wskazuje, że aż 45% internautów nie pobiera aplikacji na smartfona, czy też tablet, gdyż woli skorzystać z niej na ekranie tradycyjnego komputera stacjonarnego.
W 2012 roku w Polsce sprzedano 140 000 tabletów i 268 000 pecetów. W kolejnych latach urządzenia mobilne będą powoli przejmować rynek, ale dziś wciąż możemy skorzystać z potencjału komputerów stacjonarnych.