Telewizory 3D były prawdziwym hitem 2012 roku, a największym zainteresowaniem cieszyły się odbiorniki Samsunga – tak przedstawia się w skrócie raport dotyczący preferencji zakupowych Polaków, przygotowany przez serwis Okazje.info.

Dobra sprzedaż telewizorów w 2012 roku wynikała przede wszystkim z sukcesu kampanii społecznej informującej Polaków o potrzebie przygotowania odbiorników do procesu cyfryzacji.

Choć do odbioru cyfrowej telewizji nie są wymagane nowoczesne telewizory LCD, LED, czy też 3D, a jedynie specjalna nakładka, to jednak wielu Polaków zdecydowało, że jest to dobry moment na wymianę odbiornika.

Wśród producentów telewizorów zdecydowanym hegemonem jest wciąż Samsung (40,21%). Dużą popularnością cieszą się również produkty LG (13,18%) oraz Sony (10%).

Ubiegły rok był również niezwykle udany dla telewizorów wyposażonych w funkcję 3D:
– Bez wątpienia główną przyczyną wzrostu popularności telewizorów 3D na polskim rynku są stopniowo obniżające się koszty ich zakupu. Kiedy do korzystnej ceny dodamy jeszcze pogłębiającą się wiedzę na temat nowych technologii oraz większą niż dotychczas dostępność filmów Bluray 3D i innych materiałów w tym formacie, nadchodząca ekspansja telewizji trójwymiarowej staje się pewnikiem - mówi Michał Delekta, opiekun działu RTV w Okazje.info.

Najpopularniejszym modelem w przygotowanym zestawieniu okazał się Samsung UE40D5000.