„Właśnie przekroczyliśmy poziom 5 mln sprzedanych egzemplarzy poprzednich części i rozpoczynamy kampanię trzeciej części Wiedźmina, której premiera nastąpi w przyszłym roku. Najpierw pojawi się ogromny, okładkowy materiał na temat Wiedźmina w prestiżowym amerykańskim miesięczniku Game Informer, który dociera globalnie do 34 mln osób. Następnie będziemy kontynuować kampanię na świecie. Przedpremierowe działania promocyjne mają jednocześnie wspierać sprzedaż poprzedniej części i dlatego oczekujemy wzmożonego efektu sprzedażowego 'dwójki' " – powiedział ISBnews Kiciński.
Dodał, że łączne nakłady na produkcje trzeciej części będą wyższe, „ale nie istotnie" od nakładów na poprzednią część gry. Spółka przy produkcji będzie korzystać z dostępnej linii kredytowej i środków własnych. Nie planuje emisji obligacji. „Trzecia część będzie zamknięciem trylogii, ale franszyza będzie kontynuowana" – zaznaczył prezes spółki.
Według jego słów Wiedźmin 3 ma być „przełomowym" RPG z nieliniową historią i otwartym światem, gdzie gracz nie jest prowadzony poprzez historię, ale podejmuje kierunek działań całkowicie samodzielnie. Wraz z premierą gry równolegle zadebiutuje nowa generacja technologii do budowy gier REDengine 3, autorstwa studio CD Projekt RED, która docelowo ma stać się samodzielną linią biznesową.
„W drugiej połowie roku spodziewam się pierwszych umów z dystrybutorami nowej części. Jednocześnie na naszych kontach mogą w tym okresie zacząć pojawiać się pierwsze środki finansowe za Wiedźmina 3, ale będą to zapewne zaliczki, które do premiery gry nie będą stanowić o naszym przychodzie w ujęciu rachunkowym. Uważam, że premiera trzeciej części Wiedźmina ma wielokrotnie większy potencjał komercyjny i wynikowy niż jakakolwiek nasza wcześniejsza produkcja" – zaznaczył Kiciński.
Dodał jednocześnie, że kolejna superprodukcja studia Cyberpunk 2077 ukaże się na rynku po Wiedźminie 3 z takim odstępem, aby zmaksymalizować zyski z obu tytułów.
Wczoraj Kiciński powiedział ISBnews, że CD Projekt liczy na osiągnięcie „historycznych" wyników w całym ubiegłym roku.
W skład grupy wchodzą: CD Projekt RED - deweloper gier wideo z gatunku RPG, GOG - globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier (ponad 7,5 mln ściągniętych gier) oraz CDP.pl - dystrybutor gier wideo (m. in.: Blizzard, Sega) oraz filmów DVD/Blu-ray (m. in.: Disney, Discovery) w Polsce. W 2011 r. grupa odnotowała 136 mln zł przychodów.