statystyki

Rewolucja w e-mobility nie wcześniej niż za dwa lata

autor: Marceli Sommer23.09.2020, 09:47; Aktualizacja: 23.09.2020, 09:47
Tesla

Teslaźródło: ShutterStock

Elon Musk długo budował napięcie wokół wydarzenia pt. Dzień Baterii, by tuż przed nim studzić emocje.

Szef Tesli obiecywał, że podczas imprezy pokaże „wiele ekscytujących rzeczy” i ogłosi „oszałamiające”, „szalone” wiadomości związane z planami koncernu. Część obserwatorów spodziewała się przełomu, który uwolni firmę od zależności od azjatyckich producentów ogniw litowo-jonowych. Musk wielokrotnie krytykował swoich partnerów, m.in. koncern Panasonic, za to, że nie nadążają z produkowaniem ogniw.

Na to, że przełomowe wiadomości dotyczyć będą uruchomienia produkcji własnych baterii, wskazywały też portale branżowe, które pisały o tajnym projekcie Roadrunner. Cel? Masowa produkcja baterii w cenie 100 dolarów za kilowatogodzinę. Ten poziom według ekspertów uczyniłby elektryczne pojazdy konkurencyjnymi wobec samochodów z silnikami benzynowymi nawet bez państwowych subsydiów.


Pozostało 78% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane