statystyki

Tylko Apple i Samsung mogą liczyć na wierność użytkowników

autor: Elżbieta Rutkowska14.01.2020, 08:50; Aktualizacja: 23.04.2020, 14:14
Po uwzględnieniu wszystkich modeli smartfonów na czele rankingu sprzedażowego znajduje się Samsung

Po uwzględnieniu wszystkich modeli smartfonów na czele rankingu sprzedażowego znajduje się Samsungźródło: ShutterStock

Do pozostałych marek telefonów komórkowych przywiązuje się zaledwie co trzeci z ich posiadaczy.

Z badań, jakie firma IHS Markit/Technology przeprowadziła na sześciu dużych rynkach – w Brazylii, Indiach, Japonii, Niemczech, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii – wynika, że tylko co trzeci użytkownik ma smartfon tego samego producenta, od którego pochodził jego poprzedni telefon. Ten brak wierności nie dotyczy tylko dwóch firm: amerykańskiego Apple’a i koreańskiego Samsunga. W ich przypadku proporcje są niemal odwrotne: przy smartfonach tych marek pozostaje 69 proc. badanych.

– Apple i Samsung przez wiele lat niestrudzenie budowały swoje marki, nie szczędząc przy tym wydatków na reklamę i marketing – podkreśla James Allison, analityk z IHS Markit. – W rezultacie obie firmy są bardziej odporne na konkurencyjną presję innych producentów, walczących o każdy procent udziału w rynku – dodaje. Kluczowym czynnikiem przy wyborze kolejnego smartfona, wymienianym przez 14,4 tys. osób badanych przez IHS Markit, jest znajomość marki. W odniesieniu do wszystkich producentów 22 proc. użytkowników stwierdziło, że zdecydowało to o modelu urządzenia kupionego w 2019 r.

Najsilniej znajomość marki działała w przypadku iPhone’ów (37 proc.). Wierność użytkowników przekłada się na wyniki sprzedaży. Według najnowszych danych firmy analitycznej Counterpoint Research w trzecim kwartale 2019 r. najlepiej sprzedającym się na świecie modelem smartfona był iPhone XR, który miał 3 proc. rynku. Pozycję lidera utrzymuje od czwartego kwartału 2018 r., gdy pojawił się w sklepach. Na podium znalazły się też dwa samsungi: Galaxy A10 (2,6 proc.) i Galaxy A50 (1,9 proc.). Pierwszą piątkę uzupełniały zaś: urządzenie chińskiego producenta Oppo A9 i iPhone 11, najnowszy produkt Apple’a (oba po 1,6 proc.).


Pozostało 61% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane