statystyki

Tylko Apple i Samsung mogą liczyć na wierność użytkowników

autor: Elżbieta Rutkowska14.01.2020, 08:50; Aktualizacja: 14.01.2020, 09:08
Po uwzględnieniu wszystkich modeli smartfonów na czele rankingu sprzedażowego znajduje się Samsung

Po uwzględnieniu wszystkich modeli smartfonów na czele rankingu sprzedażowego znajduje się Samsungźródło: ShutterStock

Do pozostałych marek telefonów komórkowych przywiązuje się zaledwie co trzeci z ich posiadaczy.

Z badań, jakie firma IHS Markit/Technology przeprowadziła na sześciu dużych rynkach – w Brazylii, Indiach, Japonii, Niemczech, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii – wynika, że tylko co trzeci użytkownik ma smartfon tego samego producenta, od którego pochodził jego poprzedni telefon. Ten brak wierności nie dotyczy tylko dwóch firm: amerykańskiego Apple’a i koreańskiego Samsunga. W ich przypadku proporcje są niemal odwrotne: przy smartfonach tych marek pozostaje 69 proc. badanych.

– Apple i Samsung przez wiele lat niestrudzenie budowały swoje marki, nie szczędząc przy tym wydatków na reklamę i marketing – podkreśla James Allison, analityk z IHS Markit. – W rezultacie obie firmy są bardziej odporne na konkurencyjną presję innych producentów, walczących o każdy procent udziału w rynku – dodaje. Kluczowym czynnikiem przy wyborze kolejnego smartfona, wymienianym przez 14,4 tys. osób badanych przez IHS Markit, jest znajomość marki. W odniesieniu do wszystkich producentów 22 proc. użytkowników stwierdziło, że zdecydowało to o modelu urządzenia kupionego w 2019 r.

Najsilniej znajomość marki działała w przypadku iPhone’ów (37 proc.). Wierność użytkowników przekłada się na wyniki sprzedaży. Według najnowszych danych firmy analitycznej Counterpoint Research w trzecim kwartale 2019 r. najlepiej sprzedającym się na świecie modelem smartfona był iPhone XR, który miał 3 proc. rynku. Pozycję lidera utrzymuje od czwartego kwartału 2018 r., gdy pojawił się w sklepach. Na podium znalazły się też dwa samsungi: Galaxy A10 (2,6 proc.) i Galaxy A50 (1,9 proc.). Pierwszą piątkę uzupełniały zaś: urządzenie chińskiego producenta Oppo A9 i iPhone 11, najnowszy produkt Apple’a (oba po 1,6 proc.).


Pozostało jeszcze 61% treści

2 dostępy do wydania cyfrowego DGP w cenie
9,80 zł Za pierwszy miesiąc.
Oferta autoodnawialna
PRENUMERATA 2020
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane