statystyki

Co zrobić, gdy PFR odmówi przyznania subwencji

autor: Dr Karol Rusin19.05.2020, 09:30; Aktualizacja: 19.05.2020, 09:37
100 mld zł to łączna przewidziana kwota wsparcia z PFR

100 mld zł to łączna przewidziana kwota wsparcia z PFRźródło: ShutterStock

Przedsiębiorcy skarżą się, że część wniosków od przyznanie dotacji z Polskiego Funduszu Rozwoju jest odrzucana. Często przyczyną są błędy we wniosku albo w automatycznym systemie weryfikacji uruchomionych przez PFR. Bywa też, że beneficjenci dostają mniejszą pomoc, niż wnioskowali. Stają wówczas przed dylematem: jakie podjąć kroki? Odpowiadamy na pytania czytelników i wskazujemy, kiedy należy wnieść nowy wniosek, a kiedy przysługuje odwołanie. Składanie tych ostatnich możliwe jest dopiero od 18 maja.

Złożyłem wniosek o dofinansowanie z Tarczy Finansowej PFR. Dostałem decyzję odmowną. W uzasadnieniu odmowy wskazano, że wprowadzone przeze mnie dane różnią się od tych, które znajdują się w rejestrach służących PFR do weryfikacji danych. Czy przysługuje mi odwołanie?

Decyzja odmowna zawiera uzasadnienie wskazujące m.in. rozbieżności między danymi wprowadzonymi przez przedsiębiorcę w formularzu wniosku o subwencję a danymi znajdującymi się w rejestrach publicznych, w których Polski Fundusz Rozwoju sprawdza informacje (tj. w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych oraz w rejestrach Ministerstwa Finansów). Jeżeli przedsiębiorca otrzymał odmowną decyzję i dojdzie do wniosku, że rzeczywiście pomylił się przy wprowadzaniu danych, to może ponownie ubiegać się o pomoc. Przy czym, co istotne, kolejne wnioski mogą być procedowane wyłącznie za pośrednictwem banku, w którym złożono wniosek po raz pierwszy.

Otrzymałem decyzję odmowną. Dane wskazane w jej uzasadnieniu nie zgadzają się ze stanem faktycznym. Co w tej sytuacji mam zrobić?


Pozostało 74% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (3)

  • Roman(2020-06-28 13:06) Zgłoś naruszenie 10

    Można też zadzwonić na infolinie PFR: 0 800 800 120 Ja tak zrobiłem bo nie miałem pewności czy wszystko dobrze wypełniłem. Ale jak się okazało że tak to pieniądze praktycznie miałem do kilku dni na koncie. Nie było żadnego problemu.

    Odpowiedz
  • Michał(2020-05-27 09:40) Zgłoś naruszenie 10

    Przede wszystkim przed złożeniem wniosku wejść na stronę PFR i zapoznać się z zasadami - ludzie niestety tego nie robią, składają wnioski z błedami a potem jest płacz, że odrzucony. A od tego jest poradnik i infolinia żeby sprawdzić co i jak

    Odpowiedz
  • arek (2020-06-19 16:33) Zgłoś naruszenie 00

    Infolinia jakiś żart .bank ma zakaz informacji i interpretowania wniosku (PKO)

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Polecane