Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowania antymonopolowe przeciwko Telewizji Polsat i czterem spółkom z grupy kapitałowej Discovery: Discovery Communications Europe, Discovery Communications Benelux, Discovery Polska i Eurosport. Ma zastrzeżenia do tego, że sprzedając sieciom kablowym prawa do udostępniania swoich kanałów, nadawcy stosują pakietyzację.
Regulator ustalił, że Polsat i Discovery (właściciel TVN) tak kształtują ceny, by skłonić kablówki do kupowania hurtem. W przypadku Polsatu dwie stacje kupione pojedynczo są droższe niż cały pakiet 28 kanałów, w którym obok tych najbardziej pożądanych – sportowych – są mniej popularne. W ofercie Discovery pakiet obejmuje sześć kanałów – i kosztuje mniej niż trzy à la carte.
– Działania Telewizji Polsat i spółek z grupy Discovery mogą stanowić niedozwolone wykorzystywanie pozycji na rynku dystrybucji programów telewizyjnych – uważa prezes UOKiK Tomasz Chróstny. O silnej pozycji nadawców decyduje według regulatora fakt, że oferują kanały, które odbiorcy postrzegają jako niezbędne w ofercie sieci kablowej. – Sposób sprzedaży programów operatorom kablowym wpływa również na sytuację konsumentów, którzy otrzymują ofertę odbiegającą od ich potrzeb. Jeśli chcą oglądać ulubione programy, muszą zapłacić również za takie, które ich nie interesują – stwierdza Chróstny.
Pozostało
63%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama