– Interesują nas spółki, w których jasno widać koszty, przychody i plany na dalszy rozwój – precyzuje Brański. – Nie chcemy po prostu przejmować przedsięwzięć i zadowalać się tym, co jest. Przedsiębiorca musi nam też pokazać plan dojścia do kolejnych stadiów rozwoju i pomnożenia wyniku finansowego – dodaje.
Zarząd planuje także ograniczyć mniej ważne projekty, aby skupić się na tych kluczowych. Pod koniec lutego Wirtualna Polska zaprzestała aktualizacji serwerów Nasygnale.pl o tematyce przestępczej, portalu Niewiarygodne.pl o zjawiskach paranormalnych oraz Odkrywcy.pl o nauce.
– Chcemy wyczyścić portfel serwisu z tych projektów, które naszym zdaniem nie rokują na przyszłość, jeśli chodzi o budowanie ogólnego wizerunku marki WP – mówi Brański. – Serwisy te nie są poszukiwane przez marketerów i nie mają swoich autonomicznych źródeł ruchu.
Grupa zamierza skupić się na najważniejszych projektach.
– Lepiej zbudować 20 mocnych projektów niż mieć 45 niedofinansowanych – przekonuje Brański. – Chcemy skupić się na filarach, którymi dla nas są: finanse, rozrywka, lifestyle, serwisy kobiece, serwisy z segmentu people, sport i wiadomości.
W październiku 2013 r. Orange Polska ogłosiło sprzedaż Wirtualnej Polski. Transakcja została sfinalizowana w lutym br., a nabywcą była Grupa o2, korzystająca z finansowania funduszu inwestycyjnego Innova Capital. Wartość transakcji wyniosła 383 mln zł. Pod koniec czerwca Wirtualna Polska i o2 zaczną działać jako jeden podmiot pod nazwą Grupa Wirtualna Polska.