Ponad dwie trzecie Polaków (69%) akceptuje współfinansowanie mediów publicznych z emisji reklam. Przeciwny pozyskiwaniu przez nie pieniędzy z tego źródła jest co czwarty badany (25%),
Większość Polaków (59%) jest przeciwna prywatyzacji publicznego radia i telewizji. Za częściową prywatyzacją Polskiego Radia i telewizji publicznej opowiada się nieco ponad jedna piąta badanych (22%), a za całkowitą - co jedenasty respondent (9%).
Projekt zastąpienia dotychczasowego abonamentu radiowo-telewizyjnego nową opłatą audiowizualną budzi mieszane odczucia. Jej wprowadzenie popiera dwie piąte Polaków (40%), natomiast ponad połowa (54%) jest temu przeciwna.
Badanie przeprowadzono metodą wywiadów bezpośrednich (face to face) wspomaganych komputerowo (CAPI) w dniach 5-12 września 2013 roku na liczącej 911 osób reprezentatywnej próbie losowej dorosłych mieszkańców Polski.