statystyki

Media 1+3 coraz popularniejsze na świecie

autor: Elżbieta Rutkowska29.01.2020, 11:31; Aktualizacja: 29.01.2020, 11:32
telewizja, telewizor

Model 1+3, czyli co najmniej trzy abonamenty internetowych platform wideo na jedno gospodarstwo domowe, jest najpowszechniejszy w Stanach Zjednoczonych, gdzie według najnowszego badania firmy Ampere Analysis korzysta z niego 39 proc. gospodarstwźródło: ShutterStock

Co piąty internauta w Europie opłaca co najmniej trzy subskrypcje na filmy i seriale w sieci.

Model 1+3, czyli co najmniej trzy abonamenty internetowych platform wideo na jedno gospodarstwo domowe, jest najpowszechniejszy w Stanach Zjednoczonych, gdzie według najnowszego badania firmy Ampere Analysis korzysta z niego 39 proc. gospodarstw (stan na III kwartał 2019 r.). Ampere analizuje rynek SVOD regularnie i dane z poprzednich lat wskazują na nieustanny wzrost popularności takich subskrypcji, zwanych kominowymi, od czasu pierwszej analizy tego zjawiska w III kwartale 2015 r. Wtedy co najmniej trzy abonamenty opłacało w USA tylko jedno na 10 gospodarstw domowych z dostępem do internetu. W krajach europejskich ten odsetek był pięć razy niższy.

Rok poźniej nastąpił lawinowy wzrost i w obu regionach wskaźniki uległy podwojeniu. Nieprzypadkowo zbiegło się to z pierwszym rokiem globalnej ekspansji Netflixa. Do III kwartału 2018 r. kominowe subskrypcje opłacano już w co trzecim domu w USA i w co szóstym europejskim. Z innego badania firmy Ampere Analysis wynika, że niezależnie od liczby subskrybowanych platform internetowych dostęp do nich nadal dość często łączymy z abonamentem płatnej telewizji (poprzez sieć kablową lub platformę satelitarną).

Zachodzą tu jednak spore różnice między poszczególnymi krajami. Według stanu na III kwartał 2019 r. w Stanach Zjednoczonych i Holandii jedną i drugą usługę opłaca ponad połowa gospodarstw domowych (ok. 55 proc.). Niewiele mniej popularne (ok. 53 proc.) jest takie rozwiązanie w Polsce i Turcji. Natomiast w Danii i Wielkiej Brytanii robi to już poniżej połowy gospodarstw. W Niemczech odsetek domów mających dostęp zarówno do internetowego serwisu wideo, jak i płatnej telewizji jest mniejszy niż 40 proc.


Pozostało jeszcze 76% treści

2 dostępy do wydania cyfrowego DGP w cenie
9,80 zł Za pierwszy miesiąc.
Oferta autoodnawialna
PRENUMERATA 2020
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane