statystyki

Media 1+3 coraz popularniejsze na świecie

autor: Elżbieta Rutkowska29.01.2020, 11:31; Aktualizacja: 29.01.2020, 11:32
telewizja, telewizor

Model 1+3, czyli co najmniej trzy abonamenty internetowych platform wideo na jedno gospodarstwo domowe, jest najpowszechniejszy w Stanach Zjednoczonych, gdzie według najnowszego badania firmy Ampere Analysis korzysta z niego 39 proc. gospodarstwźródło: ShutterStock

Co piąty internauta w Europie opłaca co najmniej trzy subskrypcje na filmy i seriale w sieci.

Model 1+3, czyli co najmniej trzy abonamenty internetowych platform wideo na jedno gospodarstwo domowe, jest najpowszechniejszy w Stanach Zjednoczonych, gdzie według najnowszego badania firmy Ampere Analysis korzysta z niego 39 proc. gospodarstw (stan na III kwartał 2019 r.). Ampere analizuje rynek SVOD regularnie i dane z poprzednich lat wskazują na nieustanny wzrost popularności takich subskrypcji, zwanych kominowymi, od czasu pierwszej analizy tego zjawiska w III kwartale 2015 r. Wtedy co najmniej trzy abonamenty opłacało w USA tylko jedno na 10 gospodarstw domowych z dostępem do internetu. W krajach europejskich ten odsetek był pięć razy niższy.

Rok poźniej nastąpił lawinowy wzrost i w obu regionach wskaźniki uległy podwojeniu. Nieprzypadkowo zbiegło się to z pierwszym rokiem globalnej ekspansji Netflixa. Do III kwartału 2018 r. kominowe subskrypcje opłacano już w co trzecim domu w USA i w co szóstym europejskim. Z innego badania firmy Ampere Analysis wynika, że niezależnie od liczby subskrybowanych platform internetowych dostęp do nich nadal dość często łączymy z abonamentem płatnej telewizji (poprzez sieć kablową lub platformę satelitarną).

Zachodzą tu jednak spore różnice między poszczególnymi krajami. Według stanu na III kwartał 2019 r. w Stanach Zjednoczonych i Holandii jedną i drugą usługę opłaca ponad połowa gospodarstw domowych (ok. 55 proc.). Niewiele mniej popularne (ok. 53 proc.) jest takie rozwiązanie w Polsce i Turcji. Natomiast w Danii i Wielkiej Brytanii robi to już poniżej połowy gospodarstw. W Niemczech odsetek domów mających dostęp zarówno do internetowego serwisu wideo, jak i płatnej telewizji jest mniejszy niż 40 proc.


Pozostało 76% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane