statystyki

Banki i firmy pożyczkowe walczą o tych samych klientów

autor: Łukasz Bystrzyński, Krzysztof Marszałek14.10.2015, 07:21; Aktualizacja: 14.10.2015, 08:51
bank-ubezpieczenia-kredyt-klient

Z pożyczek niebankowych często korzystały osoby o dość atrakcyjnym profilu z punktu widzenia banków.źródło: ShutterStock

Jeszcze do niedawna oferty banków i niebankowych firm pożyczkowych w zakresie pożyczek gotówkowych, mimo teoretycznie podobnego produktu, w praktyce były komplementarne, ponieważ odpowiadały na potrzeby różnych grup klientów, były produktami o odmiennej charakterystyce.

Banki koncentrowały się na wyższych kwotach i dłuższych terminach spłaty pożyczek, podczas gdy najbardziej znany model działalności niebankowych firm pożyczkowych zakładał niskie kwoty i krótkie terminy, tzw. chwilówki (chociaż niektóre niebankowe firmy pożyczkowe z sukcesem konkurują w modelu bankowym). Średnia kwota pożyczki gotówkowej w banku wynosiła kilkanaście tysięcy złotych w porównaniu do 1–2 tys. zł w firmach pożyczkowych.

Obecnie mamy do czynienia ze zmianą tego stanu rzeczy. Mając na uwadze perspektywy rynku oraz wymagające otoczenie rynkowe, w swoich działaniach strategicznych banki mocno koncentrują się na wysokomarżowych produktach (głównie kredytach gotówkowych), które będą jednym z podstawowych źródeł zysku i rentowności sektora bankowego przez następne kilka lat. Budując przewagę konkurencyjną, banki wykorzystują możliwości, jakie daje dziś technologia, i coraz odważniej działają w kanałach online. Z drugiej strony niebankowe firmy pożyczkowe pożyczają również nie tylko niskie kwoty i na krótkie okresy. Dodatkowo część z nich działa tylko w kanale internetowym.


Pozostało 73% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane