statystyki

Konsumenci nie dostaną nowych praw, bo ich nadużyją

autor: Patryk Słowik29.06.2015, 07:32; Aktualizacja: 29.06.2015, 09:43
Pieniądze

Minister Leszczyna rozwiała także wątpliwości rzecznika ubezpieczonych. Jego kompetencje ma przejąć nowa instytucja, w związku z tym w ostatnich tygodniach stawiano pytanie, czy oznacza to likwidację urzędu zajmowanego obecnie przez Aleksandrę Wiktorow.źródło: ShutterStock

Rozwiązanie przedstawiane jako kluczowe w projekcie ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o rzeczniku finansowym (druk sejmowy nr 3430) ostatecznie się w nim nie znajdzie. Powód? Zdaniem polityków i urzędników konsumenci mogliby nadużywać nowych uprawnień.

Chodzi o przepis stanowiący, że jeśli podmiot rynku finansowego nie rozpatrzy reklamacji w ciągu 30 (lub w szczególnych przypadkach 60) dni, będzie ona uznana za rozpatrzoną zgodnie ze wskazaniem konsumenta. Pomysł ten spotkał się z krytyką m.in. Związku Banków Polskich i Konfederacji Lewiatan. Najskuteczniejszy okazał się jednak przewodniczący Komisji Nadzoru Finansowego Andrzej Jakubiak. Przekonał posłów podczas posiedzenia sejmowej podkomisji do zmiany.

„Klient deklaruje niezgodność salda rachunku, np. mówi, że saldo powinno wynosić 100 tys. zł, a ono w rzeczywistości powinno wynosić 1 tys. zł. Wystarczy, że instytucja finansowa w tym zakresie się nie wypowie i zgodnie z wolą klienta przypisuje się do tego rachunku saldo 100 tys. zł” – wskazywał przewodniczący Jakubiak.

Komisja Nadzoru Finansowego zaproponowała coś w zamian. Jej zdaniem warto nowo tworzonemu urzędowi rzecznika finansowego dać możliwość nakładania kar na opieszałych przedsiębiorców. Banki nie będą więc przeciągały terminów rozpatrywania reklamacji, ponieważ będzie to oznaczało dla nich konieczność zapłaty. Ten pomysł spodobał się i większości posłów, i reprezentującej resort finansów wiceminister Izabeli Leszczynie.


Pozostało jeszcze 63% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane