statystyki

Bank może zrobić kserokopię dowodu osobistego klienta

autor: Piotr Pieńkosz17.02.2015, 20:00
Batalia z bankiem na opisanej przez czytelniczkę płaszczyźnie nie ma sensu.

Batalia z bankiem na opisanej przez czytelniczkę płaszczyźnie nie ma sensu.źródło: ShutterStock

Chciałam założyć lokatę w placówce banku, z którego usług dotychczas nie korzystałam. W czasie rozmowy z doradcą klienta wszystko zmierzało w dobrym kierunku aż do momentu, gdy pracownik poinformował mnie, że musi skserować mój dowód osobisty. Nie wyraziłam zgody. W dowodzie tożsamości jest więcej danych, niż potrzeba do zawarcia umowy lokaty terminowej – choćby moje zdjęcie i wzrost, a chcę przekazać tylko te konieczne. W związku z odmową założenie lokaty stało się niemożliwe. Zastanawiam się, czy interweniować i domagać się zawarcia umowy – pisze pani Małgorzata

Batalia z bankiem na opisanej przez czytelniczkę płaszczyźnie nie ma sensu. Wszystko dlatego, że instytucja finansowa nie naruszyła przepisów. Oczywiście należy docenić czytelniczkę za chęć ochrony własnej prywatności, niemniej jednak w tym przypadku jej zaniepokojenie zachowaniem doradcy klienta jest nieuzasadnione.


Pozostało jeszcze 60% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

  • zzz(2015-05-30 22:20) Zgłoś naruszenie 00

    Błędna argumentacja. Czytelniczka miała rację. Nie istnieje podstawa prawna zezwalająca na tworzenie kopii dokumentów tożsamości przez banki - nawet ów dyskusyjny wyrok NSA z 2001 r. Więcej tutaj: http://www.piit.org.pl/documents/10181/14143/Nie_pozwolmy_kopiowac_naszych_dokumentow_%28WBI%29.pdf

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane