Ceny ubezpieczeń OC i AC z roku na rok są coraz wyższe. Co zrobić, aby płacić mniej za ubezpieczenia komunikacyjne? Jednym ze sposobów może być wykupienie polisy za pośrednictwem własnego banku.

Choć rynek sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych za pośrednictwem banków jest niewielki, warto sprawdzić ofertę naszego banku, aby nie przepłacać. Oto przegląd najciekawszych ofert na polskim rynku.

mBank

Ubezpieczenie samochodowe w mBanku jest realizowane we współpracy z BRE Ubezpieczenia TUiR SA. Dla nowych klientów bank przygotował bonus w postaci kodu zniżkowego na ubezpieczenie. Promocja „ Wybieram to co lubię” skierowana jest do nowych klientów mBanku, którzy podczas składania wniosku o otwarcie rachunku eKonto, mogą zawnioskować o jedną z ofert promocyjnych, m.in. o zniżkę na ubezpieczenie OC i AC. Kod zniżkowy generuje rabat w wysokości: 10 proc. od ceny ubezpieczenia OC, 20% od ceny ubezpieczenia AC. Identyczne stawki obowiązują przy zakupie pakietu.

BZ WBK

BZ WBK realizuje ofertę ubezpieczeń samochodowych wraz z Aviva. Dzięki skorzystaniu z oferty banku, pakiet OC i AC możemy otrzymać ze zniżką 12 proc. Ale to nie koniec, wystarczy zamówić ubezpieczenie on-line, a otrzymamy kolejne 5 proc. zniżki, oraz następne 4 proc. za płatność kartą. To łącznie ponad 20 proc. zniżki podczas zakupu ubezpieczenia. Dodatkowe korzyści dla Klientów BZ WBK to ponadto podwyższona suma ubezpieczenia NNW kierowcy i ochrona prawna gratis. Warto dodać, że w najbliższym czasie Bank BZ WBK zamierza zmienić swoją ofertę ubezpieczeń komunikacyjnych.

BPH

BPH oferuje swoim klientom ubezpieczenia w LINK 4. Zalety? No cóż, polisę otrzymamy 15 proc. taniej, oczywiście zamawiając ofertę przez internet. Bank obiecuje też, że dostaniemy ofertę ubezpieczenia LINK4 dostępną tylko dla Klientów Banku BPH, choć szczegóły uzależnione są od marki, ceny auta, i naszych zniżek.

VW Bank

Nazwa banku zobowiązuje więc bez problemu ubezpieczymy tu samochód. Pozostaje pytanie, czy taniej. VW Bank pozwala na skorzystanie z oferty ubezpieczenia OC i AC każdego auta do 9 roku eksploatacji. Oferta obejmuje zarówno samochody kupione w kraju, jak i sprowadzane z innych rynków europejskich.

Natomiast klienci internetowego Volkswagen Bank direct mogą otrzymać dodatkowe 5 proc. zniżki na ubezpieczenie. Warunek jest jeden, muszą być posiadaczem samochodu Volkswagen, lub Audi. VW Bank Polska współpracuje w tym zakresie z TUiR Allianz Polska i STU Ergo Hestia S.A.

Najważniejsza grupa odbiorców, do jakiej kierowane są ubezpieczenia komunikacyjne, to klienci VWBP, którzy decydują się na zakup samochodu kredytowanego przez ten bank. Klienci salonów marek Volkswagen, Skoda, Audi i Porsche finansując samochód w kredycie i leasingu lub kupując za gotówkę mogą od razu, na miejscu wykupić ubezpieczenie pojazdu, ograniczając związane z tym formalności do minimum.

„W salonie klient ma zawsze możliwość wznowienia ubezpieczenia na kolejny rok i skorzystania z promocyjnych stawek czy też zawarcia ubezpieczenia na warunkach pakietu aż do 10. roku eksploatacji samochodu” - mówi Michał Dyc, Dyrektor Departamentu Sprzedaży i Współpracy z Dealerami, Członek Zarządu Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o.

Poza ww. bankami ofertę ubezpieczeń OC i AC posiadają Alior Bank: oferta Generali i Benefia, oraz BNP Paribas we współpracy z Liberty Direct.

Ogółem na koniec I półrocza tego roku, tylko 6,7 proc. składek na rynku ubezpieczeń majątkowych pochodziło dzięki sprzedaży polis przez banki. Dodatkowo ubezpieczenia komunikacyjne miały w tej sprzedaży bardzo mały udział. Decydując się na ubezpieczenie komunikacyjne, zdecydowanie najczęściej korzystamy z usług pośrednika. Często ofertę ubezpieczeniową możemy też wybrać w salonie samochodowym. Coraz popularniejszym, choć wciąż raczej niszowym kanałem sprzedaży jest Internet i telefon. Zakup ubezpieczenia za pośrednictwem banku ma miejsce najczęściej wtedy, gdy bierzemy kredyt na zakup samochodu Klient lubi prostotę i wygodę, dlatego najchętniej wszelkie potrzebne usługi nabywałby w jednym okienku. Dlatego właśnie ubezpieczenia turystyczne dobrze sprzedają się u touroperatorów, ubezpieczenia komunikacyjne u dealerów aut, a w bankach często korzystamy z ubezpieczeń na życie (np. przy inwestowaniu zgromadzonych środków) czy ubezpieczeń mieszkań (przy kredycie hipotecznym). Trudno spodziewać się, aby w bankach szczególnie popularne stały się akurat ubezpieczenia komunikacyjne. Po prostu klienci z czystej wygody wolą inne sposoby dystrybucji tego typu polis.
Marcin Tarczyński, Analityk Polska Izba Ubezpieczeń