Dla konsumentów e-sklepów najważniejsza jest wygoda zakupu i transakcji oraz bezpieczeństwo ich pieniędzy i jakość towaru za jaki zapłacili. Złudnym jednak może być twierdzenie, że skoro sklep udostępnia swoje usługi w sieci to musi być rzetelny, a nasze środki bezpieczne. Co zrobić, aby zwiększyć ochronę zakupów w sieci?
Dowód dokonania transakcji to rzecz, o której mało się mówi na rynku, niewiele o tym myślą kupujący, dopóki nie pojawiają się problemy. Ta sprawa jest szalenie istotna np. w postępowaniach reklamacyjnych. W takich sytuacjach przedsiębiorcy należy uwodnić, że kupiliśmy u niego towar. Oczywiście świetnym dowodem będzie wyciąg z karty czy rachunku bankowego, ale dodatkowe dowody, pozostające w systemie operatora płatności elektronicznych, mogą okazać się bezcenne. Nieuczciwi przedsiębiorcy się zdarzają, ale już na starcie można minimalizować to ryzyko, bo dostawcy płatności, którzy działają jako instytucje płatnicze weryfikują sprzedawców, jeszcze zanim rozpoczną z nimi współpracę.
W przypadku zakupu np. na Allegro mamy do czynienia z programem ochrony kupujących. Jest również reklamacja chargeback w przypadku płatności kartą. Najtrudniej jest natomiast w przypadku zakupów opłacanych gotówką przy odbiorze, kiedy zanim odbierzemy paczkę, musimy zapłacić kurierowi. Droga do reklamacji jest wtedy bardzo utrudniona, należy zebrać dokumentację, a sklep może już nie funkcjonować na rynku.
Postanowiliśmy zapytać jednego liderów płatności elektronicznych jak można ustrzec się przed takimi problemami.
Jesteście na Allegro, ale również działacie poza nim. Jaką gwarancję ma klient, że sklep korzystający z PayU jest bezpieczny?
Przede wszystkim uwiarygadniamy naszych partnerów - każdy sklep musi przejść ścieżkę weryfikacji, zanim rozpoczniemy z nim współpracę. Nie udostępnimy naszych usług komuś, do kogo nie mamy zaufania i nie będziemy pewni, że będzie obsługiwał swoich klientów uczciwie.
Wskazujecie na bezpieczeństwo transakcji w ramach PayU, ale takie samo może być w przypadku kart płatniczych czy realizacji transakcji poprzez rachunek bankowy…
Uwiarygodnienie przez kartę czy rachunek bankowy to jedno – ślad zawsze pozostaje w systemie. Ale dzięki skorzystaniu z PayU tych dowodów dochodzenia swoich praw w ramach reklamacji czy procesu jest znacznie więcej, kiedy ślad w systemie zostaje u nas i zostaje w banku.
Ważna jest też gwarancja szybkości przeprocesowania transakcji. Nasz system działa w taki sposób, że sklep wie od razu, że płatność od kupującego doszła do skutku. Takie natychmiastowe powiadomienie o wpłacie wysyłane do sklepu. przyśpiesza często realizację zamówienia i jego wysyłkę.
W przypadku tradycyjnego przelewu kupujący nie ma informacji, na jakim etapie jest jego transakcja, musi czekać na kontakt ze sklepu. Dopóki to nie nastąpi nie wie czy jego transakcja została przeprocesowana, nie wie, co się dzieje z jego pieniędzmi. Dodatkowo również kupujący w każdej chwili może sprawdzić status swojej płatności on-line, co jeszcze bardziej zwiększa kontrolę nad tym, gdzie są środki.
Same „standardowe” płatności elektroniczne to nie wszystko. Oferujecie zakupy na raty?
Jednym z plusów korzystania z naszych płatności jest sprzedaż ratalna, która nie jest przecież dostępna w każdym sklepie. Będziemy ją rozwijać, bo to daje korzyści zarówno dla przedsiębiorców, jak i klientów, a my chcemy ich obsłużyć kompleksowo, aby nie musieli szukać alternatywnych rozwiązań.
Wybierając zakupy na raty kupujący ma możliwość skorzystania z oferty konkurencyjnej na rynku, a nawet poniżej rynkowej. Biorąc pod uwagę skalę działania jesteśmy w stanie z naszymi partnerami negocjować takie warunki, które będą korzystne dla konsumentów. Zamiast finansować zakupy zwykłym kredytem bankowym, można to zrobić za pośrednictwem PayU. Różnice z tego wynikające można zaobserwować nie tylko w szybkości udzielenia pożyczki, ale i w kosztach obsługi takiego zobowiązania.