Platformy benefitowe umożliwiają zakup atrakcyjnych cenowo produktów i usług finansowanych z dodatkowych środków przekazanych przez pracodawcę. Z takich rozwiązań korzysta już ponad milion pracowników w Polsce.
Benefity pozapłacowe stały się standardem w większości nowoczesnych firm. Jak wynika z raportu Sedlak&Sedlak „Benefity w oczach pracowników”, aż 8 na 10 poszukujących zatrudnienia uważa, że dodatki do wynagrodzenia są istotnym czynnikiem decydującym o wyborze pracodawcy.
Pracodawcom, którzy chcą umożliwić swoim pracownikom wygodne zarządzanie świadczeniami pozapłacowymi, z pomocą przychodzą internetowe platformy benefitowe. Pracownik po zalogowaniu do takiej platformy sam decyduje, na co przeznaczy dodatkowe pieniądze – może wybrać np. bilety do kina, dofinansowanie wycieczki, zajęcia sportowe, kursy językowe, zakupy w wybranych sklepach. Produkty i usługi są dostarczane przez partnerów nierzadko oferujących zniżki. Platformy są zasilane głownie pieniędzmi z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (ZFŚS), ale mogą na nie wpływać także nagrody w konkursach lub środki wpłacane przez samego pracownika.
- Odgórnie narzucone wyjazdy integracyjne czy owocowe czwartki odchodzą do lamusa – mówi Maciej Gołaś, wiceprezes PZU Pomoc. - Dziś to pracownicy sami decydują, na co chcą wydać dodatkowe środki przekazane przez pracodawcę. To właśnie z myślą o potrzebach firm działających na polskim rynku i ich pracowników PZU oferuje wygodną i intuicyjną platformę benefitową, na której każdy znajdzie atrakcyjne propozycje produktów i usług.
Platforma PZU Benefity jest już dostępna dla wszystkich zainteresowanych zakładów pracy w Polsce pod adresem: https://pzu.pl/benefity. To gotowe narzędzie, którego wdrożenie w firmie jest proste, szybkie i wspierane przez PZU Pomoc. Pracodawca może z niego skorzystać niezależnie od tego, czy posiada już inne produkty Grupy PZU.
Pracownicy za pośrednictwem platformy uzyskają dostęp do oferty i rabatów blisko 200 partnerów PZU - m.in. kin, biur podróży, sklepów, platform streamingowych, szkół językowych, restauracji i księgarń. Z pomocą tego narzędzia pracownik może również obsługiwać abonament medyczny PZU Zdrowie, jak i abonament PZU Sport dający dostęp do blisko 3000 obiektów sportowych w całym kraju. Ponadto zapozna się z ofertą ubezpieczenia grupowego dla danego zakładu pracy, produktami finansowymi PZU CASH i innymi ubezpieczeniami na życie i majątkowymi.
Pracodawca, który zdecyduje się na wdrożenie platformy PZU Benefity, będzie mógł skonfigurować ją zgodnie ze swoimi preferencjami i potrzebami. Dodatkowo za jej pomocą firma może obsługiwać wnioski pracownicze i prowadzić różne akcje społeczne wśród pracowników (np. zbiórki na cele charytatywne).
Start platformy PZU Benefity to praktyczna realizacja jednego z elementów nowej strategii Grupy PZU. Największy polski ubezpieczyciel zapowiedział w niej rozwijanie zintegrowanego ekosystemu pozapłacowych benefitów pracowniczych.