W 14 310 szkołach podstawowych w klasach I-III nauka we wtorek była prowadzona w trybie stacjonarnym – poinformowało MEiN, podając, że chodzi o 99,1 proc. szkół podstawowych. W 17 podstawówkach w klasach I-III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 116 w trybie mieszanym.

Ministerstwo Edukacji i Nauki podało także, że w trybie stacjonarnym we wtorek pracowało 15 198 przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, czyli 99,3 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowały 32 przedszkola, a 70 w trybie mieszanym.

Dane te pokazują stan z wtorku z godz. 13.00 i pochodzą od kuratorów oświaty.

W stosunku do poniedziałku zwiększyła się liczba szkół podstawowych, w których we wtorek nauka była prowadzona w sposób inny niż stacjonarny. Liczba szkół, w których prowadzona jest nauka zdalna wzrosła o pięć, a liczba szkół, w których nauka prowadzona jest w trybie mieszanym o 28.

W poniedziałek nauka w trybie stacjonarnym dla klas I-III prowadzona była w 14 343 szkołach podstawowych, czyli 99,3 proc. podstawówek. W 12 szkołach podstawowych w klasach I-III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 88 w trybie mieszanym.

W ubiegłym tygodniu, w poniedziałek, po feriach zimowych uczniowie klas I-III szkół podstawowych i szkół specjalnych wrócili do nauki stacjonarnej. Uczniowie z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych, tak jak przed feriami, kontynuują naukę zdalną. Mają zajęcia stacjonarne zawieszone do 31 stycznia.

Wówczas nauka w trybie stacjonarnym prowadzona była 14 383 szkołach podstawowych, tj. w 99,6 proc. z nich. W 9 szkołach podstawowych w klasach I-III odbywała się w trybie zdalnym, a w 51 w trybie mieszanym, gdzie część uczniów uczy się w szkole, a część na odległość.

Jesienne zawieszenie zajęć stacjonarnych nie obejmowało przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego. W przedszkolach publicznych nie ma też ferii.

Jak zapewnia MEiN, sytuacja zarówno w szkołach podstawowych, jak i w przedszkolach jest monitorowana.

W poniedziałek w trybie stacjonarnym pracowało 15 190 przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, czyli 99,3 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 31 przedszkoli, a 79 w trybie mieszanym.

We wtorek, w stosunku do poniedziałku, liczba przedszkoli i placówek pracujących w trybie zdalnym zwiększyła się o jeden, a w trybie mieszanym zmniejszyła o dziewięć.

O przejściu szkoły, przedszkola lub placówki wychowania przedszkolnego na tryb pracy inny niż stacjonarny decyduje organ prowadzący, za zgodą sanepidu, po rozpoznaniu sytuacji epidemicznej w placówce.