Pociąg kategorii EIC Premium rozpocznie kursowanie od grudnia 2014 r. Najniższa cena biletów to 49 zł. Na przejazd tym pociągiem będą obwiązywały zniżki ustawowe, tak więc pasażerowie, którzy mają do niech prawo, np. studenci mogą pojechać jeszcze taniej. 35% pasażerów PKP Intercity to osoby korzystające z ulg ustawowych.
„Pociągi kategorii EIC Premium będą dla każdego. Sprzedaż biletów będzie bazowała na dynamicznym systemie sprzedaży, tak więc nie będzie jednej sztywnej taryfy, a ceny zaczynające się od 49 zł będą zależały od np. terminu zakupu, godziny przejazdu, popytu czy trasy” - mówi Marcin Celejewski, członek zarządu PKP Intercity ds. handlowych.
W najbliższy poniedziałek pociąg przyjeżdża do Polski. Publiczność będzie miała okazje zobaczyć polskie Pendolino we Wrocławiu w samo południe. Po dwugodzinnej prezentacji skład EIC Premium pojedzie do Żmigrodu, gdzie na Torze Doświadczalnym Instytutu Naukowo-Badawczego Kolejnictwa rozpocznie testy dynamiczne. Działanie pociągu sprawdzone zostanie także podczas jazdy na liniach kolejowych.
Komentarze (16)
Pokaż:
NajnowszePopularneNajstarszePowinny pozostać jedynie połączenia między największymi miastami z pociągami pędzącymi 300 -400 km/ godzinę, jako alternatywa dla samolotów.
Co z tego, że mamy pendolino, skoro będą musiały one podróżować w terenach z ograniczeniami prędkości dla pociągów i w otoczeniu potwornie powolnych lokomotywek? Potencjał tych maszyn zostanie niewykorzystany.
Oczywiście na łapówkach przy wydawaniu naszych pieniędzy przyjaciele królika z PO nakradali się nielicho.
Oczywiście takie działanie jest nieefektywne ekonomicznie i spowalnia rozwój gospodarczy.
ps z Gdańska do Krakowa krótsza trasa biegnie przez Łódź, każdy średnio rozgarnięty kierowca wie, że Warszawę, poza godzinami nocnymi, najlepiej omijać.
Kupic należy polskie pociagi co osiągają 160/h i utrzymywać w polsce miejsca pracy.
Pendolino i tak u nas nie pokaże swoich możliwoćci.