statystyki

Biuro podróży odpowiada również za uchybienia swoich partnerów

autor: Sławomir Wikariak01.08.2017, 07:28; Aktualizacja: 01.08.2017, 09:03
Powodowie nie byli w stanie udowodnić wysokości poniesionych szkód za pomocą wyliczenia konkretnych kosztów

Powodowie nie byli w stanie udowodnić wysokości poniesionych szkód za pomocą wyliczenia konkretnych kosztówźródło: ShutterStock

Miał być transfer klimatyzowanym autokarem, a podstawiono starego gruchota? Całodzienną wycieczkę po mieście skrócono do dwóch godzin? Wykupiona opcja all inclusive nie obejmowała napojów?

Reklama


Nie ma znaczenia, że uchybień tych dopuszczają się bezpośredni wykonawcy, a nie biuro podróży. To ono ponosi odpowiedzialność za nienależyte wykonanie umowy. To ono również musi wypłacić ewentualne odszkodowanie – przypomniał Sąd Rejonowy w Szczytnie w niedawnym wyroku.

Małżeństwo wykupiło podróż do USA, płacąc za parę ok. 26,6 tys. zł. Biuro sprzedające tę usługę nazwało ją „Amerykańska pocztówka”, gdyż miała gwarantować nie tylko liczne atrakcje turystyczne, ale i wysoki standard. Było to zapisane w wielu punktach umowy, choćby tych dotyczących transferów z lotnisk (limuzynami lub klimatyzowanymi autokarami) czy rejsu luksusowym statkiem na wyspy Bahamy.


Pozostało jeszcze 79% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Prawo na co dzień

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama