statystyki

HomeToGo: Niemiecki gigant w polskiej e-turystyce

autor: Barbara Sowa10.08.2015, 07:49; Aktualizacja: 12.08.2015, 10:56
27 proc. Polaków wybrało się na zagraniczne wycieczki w 2014 r.

27 proc. Polaków wybrało się na zagraniczne wycieczki w 2014 r.źródło: ShutterStock

Wyszukiwarka HomeToGo wchodzi nad Wisłę. Ułatwi przeglądanie weekendowych i wakacyjnych ofert, gromadząc w jednym miejscu i według jednolitego standardu zasoby lokalnych turystycznych baz danych.

Ponad 2,9 mln ofert domów, kwater, willi i apartamentów w 200 krajach – takimi liczbami chwali się HomeToGo, metawyszukiwarka, która zamierza podbić nasz rynek bukowania noclegów w sieci. – Chcemy tym, którzy sami sobie planują urlop czy wakacje, zastąpić Google’a – twierdzą przedstawiciele niemieckiej firmy. Po Austrii, Szwajcarii, Francji oraz Włoszech i Hiszpanii firma wchodzi do Polski. – Zauważyliśmy lukę i postanowiliśmy to wykorzystać – mówi o biznesowym pomyśle Wolfgang Heigl, współzałożyciel firmy, który zbudował już w przeszłości wyszukiwarkę połączeń lotniczych Swoodoo. Heigl tłumaczy, że rynek bukowania noclegów online jest rozproszony, w każdym kraju funkcjonują oprócz zagranicznych portali z lokalnymi ofertami (np. Booking.com czy Airbnb) dziesiątki mniejszych, zrzeszających np. właścicieli apartamentów tylko z danego regionu. – Najwięksi gracze mają 10–12 proc. udziałów w rynku. Internauci, szukając apartamentu czy hotelu, by zorientować się w cenach i ofercie dla danego miejsca, muszą przejrzeć 3–4 różne serwisy. I to chcemy zmienić – mówi Heigl.

Brakuje tam jednak ofert popularnego u nas Airbnb, dlatego potencjalny partner może być dla Niemców sporą konkurencją. Ci nie wykluczają nawiązania współpracy z Amerykanami w przyszłości i dodają, że mają nad nimi przewagę - oferują nie tylko noclegi w miastach, lecz również hotele i domki w mniejszych ośrodkach – przy plaży, nad jeziorem czy w lesie. Ich klientami są całe rodziny, a nie młodzi podróżnicy, którzy jeżdżą do miast rozerwać się na weekend.


Pozostało 54% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (2)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane