Właściciele obiektów oszczędzają na inwestycjach, biura nie potrafią negocjować korzystnych cen.
Biura podróży każą sobie płacić coraz więcej za organizowane przez siebie wycieczki – wynika z zestawienia cen hoteli przygotowanego na zlecenie DGP przez Internetowe Centrum Podróży eSky.pl. Choć w ostatnich miesiącach zaobserwowano niewielkie spadki, to generalnie rzecz biorąc, w ciągu ostatnich czterech lat ich cena wzrosła nawet o 70 proc. Przykładem może być wyjazd na Majorkę czy na Kretę do trzygwiazdkowego hotelu. Za pobyt w pierwszym z nich, jak wynika z danych eSky.pl, w 2011 r. wykupując wyjazd w okresie przedsprzedaży, trzeba było zapłacić 1170 zł od osoby. W tym roku kwota ta wyniosła już 2006 zł od osoby. W przypadku drugiego obiektu cena w 2011 r. wynosiła 1170 zł od osoby, a w tym roku – 1940 zł.
Tymczasem standard tych obiektów jest coraz niższy. Hotele nie są remontowane tak często, jak być powinny. A jeśli już dochodzi do inwestycji, to zamiast gruntownych modernizacji są powierzchowne renowacje.