statystyki

Da się znaleźć lekarstwo na korki

autor: Zofia Jóźwiak15.04.2015, 09:49; Aktualizacja: 15.04.2015, 10:27

Rozmowa z Rafałem Antczakiem, ekonomistą, członkiem zarządu Deloitte Consulting

Nie jest pan zwolennikiem zamykania miast dla samochodów i stawiania wyłącznie na komunikacje publiczną.

Nie jestem. Uważam, że są osoby, które chętnie zmienią swoje przyzwyczajenia i przesiądą się do tramwaju czy autobusu, jeżeli transport zbiorowy zostanie prawidłowo rozwiązany. Ale są i tacy, dla których poruszanie się samochodem po mieście to konieczność albo na tyle silna potrzeba, że nie będą w stanie z tego zrezygnować. Tworząc politykę transportową i infrastrukturę drogową w mieście, trzeba uwzględnić obie te grupy, a także tych, którzy przez miasto przejeżdżają.

Jednak intensywny ruch w miastach to gigantyczne korki, stres i strata czasu tysięcy kierowców, koleiny w asfalcie, zanieczyszczanie środowiska...


Pozostało 80% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie