Dofinansowanie unijne pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Jak poinformował na konferencji prasowej towarzyszącej zawarciu umowy prezes przewoźnika Grzegorz Dymecki, pociągi te zostały zaprojektowane dla WKD. Są przystosowane do zasilania napięciem 600 V, ale - jak zapewnił prezes - pełnię swoich możliwości będą wykorzystywać przy napięciu zwiększonym do 3 tys. V. Dymecki przypomniał, że spółka planuje zwiększenie zasilania sieci trakcyjnej na linii WKD w połowie 2013 r.
Osiem z czternastu zamówionych w bydgoskiej Pesie pociągów już jeździ po linii WKD, a pozostałe mają na nią wyjechać do końca roku. Pojazdy mają 60 m długości, w każdym są 124 miejsca siedzące. Pociągi są klimatyzowane, mają monitoring i miejsca do przewożenia rowerów. Nowe pociągi mają częściowo zastąpić stary tabor przewoźnika.
Pierwszy z nich przyjechał do Grodziska Mazowieckiego na początku grudnia ub.r. i po przeprowadzeniu odbiorów oraz prób technicznych 11 stycznia br. wyruszył testowo na trasę. Następnego dnia miał premierę w regularnym ruchu pasażerskim na trasie Grodzisk Maz. Radońska - Warszawa Śródmieście WKD.
WKD obsługuje pasażerski ruch kolejowy na linii Warszawa Śródmieście - Grodzisk Mazowiecki, z odgałęzieniem w Podkowie Leśnej do Milanówka. Spółka szacuje, że w 2011 r. przewiozła ok. 7,3 mln pasażerów, czyli o ok. 400 tys. więcej niż rok wcześniej.