statystyki

Koniec gigantomanii w planach kolejowo-lotniskowych

autor: Krzysztof Śmietana16.04.2020, 10:27; Aktualizacja: 16.04.2020, 10:27
Pewne jest, że plany kolejowe CPK trzeba będzie w najbliższym czasie urealnić i nie ma mowy o szybkiej realizacji aż 1600 km nowych tras, czyli tzw. szprych prowadzących do megaportu.

Pewne jest, że plany kolejowe CPK trzeba będzie w najbliższym czasie urealnić i nie ma mowy o szybkiej realizacji aż 1600 km nowych tras, czyli tzw. szprych prowadzących do megaportu.źródło: ShutterStock

Ryzyko zmniejszenia nakładów na infrastrukturę oznacza dla spółki CPK konieczność szukania priorytetów. W przypadku kolei największe szanse będą miały te linie, które dadzą największe przyspieszenie.

Choć w CPK zaznaczają, że nie zwalniają z przygotowaniami do budowy części lotniskowej i kolejowej, to ze strony przedstawicieli spółki słyszymy, że trzeba przygotować się na scenariusze, w których w najbliższych latach na infrastrukturę będzie mniej środków – także tych unijnych. Rzecz dotyczy zwłaszcza inwestycji kolejowych, które w dużej mierze miały być finansowane przez UE. W tej sytuacji trzeba określić priorytety.

Piotr Malepszak odpowiadający w zarządzie CPK za część kolejową przyznaje: – Najbliższe 10 lat powinno być czasem inwestycji, które przynoszą jak największe korzyści: skracają czas przejazdu, służą dużej liczbie podróżnych i usprawniają ruch towarowy – zaznacza.


Pozostało 83% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Komentarze (2)

  • lott(2020-04-16 13:01) Zgłoś naruszenie 10

    Wirus szaleje , w DPS-ach nie ma ludzi do pracy, ludzie są zwalniani ,a firmy ledwie ciągną, rolnicy już mówią o suszy, a Ci dalej idą w zaparte i chcą za miliardy złotych wysiedlać ludzi z ich rodzinnych domów i budować linie kolejowe do CPK... to jakaś PARODIA. Lepiej przeznaczyć te pieniądze na służbę zdrowia - walkę z wirusem, ratowanie gospodarki - miejsc pracy i upadających firm i już budować zbiorniki retencyjne - zanim susza nie rozłoży wszystkiego

    Odpowiedz
  • Trujilio(2020-04-21 19:06) Zgłoś naruszenie 01

    CPK było planowane już za PRL. Jesteśmy mocno spóźnieni z tą inwestycją.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie