statystyki

W Polsce są regiony, gdzie nie dojeżdża żaden autobus lub pociąg. "Skutki wykluczenia transportowego są trwałe"

autor: Kacper Leśniewicz07.04.2019, 19:30
Firmy prywatne są nastawione na zysk, ale ich charakter jest zróżnicowany

Firmy prywatne są nastawione na zysk, ale ich charakter jest zróżnicowanyźródło: ShutterStock

Rządowi wydaje się, że rzuci trochę pieniędzy powiatom i nagle stanie się cud, a proces trwający długie lata się odwróci. Tylko nikt nie bierze pod uwagę, że skutki wykluczenia transportowego są trwałe.

Wszyscy mówią teraz o zapaści transportu publicznego, wszyscy teraz się na tym znają. Nawet rządzący wzięli ten temat na tapetę.

Jestem zaskoczony, że chce pan ze mną poważnie rozmawiać o tym problemie. Dotychczas wy, dziennikarze, byliście zainteresowani tym tylko wtedy, gdy strajkowali kolejarze albo pracownicy przedsiębiorstw transportu miejskiego. Dopiero kilka lat temu odkryliście, że mamy w Polsce regiony, do których nie dojeżdża żaden środek komunikacji publicznej. Ileż to lat trzeba było czekać, aż zaczniemy zwracać uwagę na ten problem.

Co jest nie tak z naszą polityką transportową?


Pozostało 92% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ

Reklama

Komentarze (9)

  • ART. 20 = słynny ART. 20 ustawy o ptz.(2019-04-10 08:47) Zgłoś naruszenie 100

    Nie widać żadnych przyczyn i działań dla odwracania procesów zgodnego z ustawą niszczenia pozamiejskiego drogowego PTZ, ponieważ Ministerstwo Infrastruktury, np. proponuje m. in. utrzymanie wyjątkowo szkodliwego ART. 20-ego ustawy o PTZ, tym samym zakazując samorządom zawierania umów z przewożnikami w zamian za przyznanie prawa wyłącznego jako alternatywy dla wypłacania rekompensat , a przecież wszyscy wiemy ,że to właśnie pieniądze są praktycznie największą przeszkodą w zawieraniu umów z przewożnikami - Także NIK wystąpiła do Premiera RP o zmianę tego szkodliwego Art. 20-ego.

    Odpowiedz
  • SZROTY GÓRĄ !(2019-04-10 08:04) Zgłoś naruszenie 100

    procesy są trudno odwracalne, chociażby ze względu na ilość "złomu samochodowego" sprowadzonego do naszego kraju.

    Odpowiedz
  • BUSOMAT PL(2019-04-08 18:49) Zgłoś naruszenie 91

    Im więcej połączeń autobusowych tym lepiej

    Odpowiedz
  • O CO CHODZI ? ! ? !(2019-04-10 08:01) Zgłoś naruszenie 90

    zwykli ludzie wiedzą, że procesy są trudno odwracalne, a ta władza już ze 3 lata pisze projekt nowelizacji ustawy o publicznym transporcie zbiorowym UD 126 , niestety nadal proponują zachowanie przepisów , które doprowadziły do obecnej katastrofy - więc co jest grane ?

    Odpowiedz
  • DZIKI KRAJ ?(2019-04-10 08:28) Zgłoś naruszenie 90

    procesy są nieodwracalne, bo sądząc po projekcie nowelizacji ustawy o PTZ, nawet nie daje się zauważyć odrobiny woli rządzących dla pokonania " busiarsko - szrociarsko - autkowo - samorządowego lobby " - można odnieść wrażenie iż mogliby "mieć w nosie" potrzeby narodu w zakresie pozamiejskiego publicznego transportu zbiorowego, czego przykładem może być usunięcie projektowanego art. 5a ustawy o PTZ, zapewniającego określony poziom minimalnej dostępności osób do publicznego transportu zbiorowego , czyli proponuje się "róbta co chceta" czyli tzw. "dziki kraj".

    Odpowiedz
  • jak umarł - to raczej z martwych nie wstanie.(2019-04-10 08:10) Zgłoś naruszenie 80

    w Polsce z powodu smogu umiera rocznie ok. 48 tys. osób , wiele osób choruje - na leczenie idą potężne kwoty.

    Odpowiedz
  • kochani "NIE RÓBCIE Z TATA WARIATA ! "(2019-04-10 09:30) Zgłoś naruszenie 70

    można odnieść wrażenie, że moda na "prywatyzację zysków i uspołecznianie kosztów" mogłaby nadal trwać - takie wrażenie można odnieść patrząc na projekt nowelizacji ustawy o PTZ, gdzie, jak chyba należałoby rozumieć do 40% linii , czyli chyba wszystkie rentowne proponuje się rozdać za darmo przewożnikom, natomiast pozostałe 60% czyli praktycznie chyba wszystkie deficytowe proponuje się utrzymywać za pieniądze samorządowe plus 80 groszy dopłaty do 1 km z budżetu państwa na podstawie ustawy o funduszu rozwoju połączeń autobusowych ( wskutek PIĄTKI KACZYŃSKIEGO). Ponadto, jak rozumiem, aby organizator nie mógł połączyć w tzw. pakiet np. linii rentownej z linią deficytową Ministerstwo Infrastruktury proponuje w projekcie z dnia 22.03.2019, ustawy o PTZ , przyjęcie art. 24 ust. 2 , z którego wynikałoby że umowa może dotyczyć wyłącznie jednej linii ujętej w planie obowiązującym na obszarze danego organizatora - taki przepis działałby oczywiście na szkodę interesu publicznego , a sprzyjałby biznesmenom. Należałoby przypomnieć iż hasło "PAKIETY" było "sztandarem" Ministerstwa Infrastruktury , przedstawianym przez kilka lat jako wręcz cudowny sposób na uzdrowienie pozamiejskiego drogowego PTZ w Polsce - więc dlaczego raptem proponuje się zakazanie stosowania tego leku, CO JEST GRANE PANOWIE i PANIE, KOCHANA WŁADZO ? - czy ważniejszy miałby być interes grupki biznesmenów od interesu 40-mln naszego narodu ? - DOŚĆ TYCH JAJ - UMĘCZONY LUD CIERPI !

    Odpowiedz
  • czy organa państwa zdały egzamin ?(2019-04-10 10:11) Zgłoś naruszenie 60

    ale, ponoć skutki wprowadzonej w 2010 r ustawy o publicznym transporcie zbiorowym , mogły i powinny być wówczas znane i przedstawione, ponoć już w ubiegłym wieku angielscy naukowcy opisali "zjawisko przymusowego posiadania samochodu" i jego skutki - Wyjątkowo burzliwy i ciekawy przebieg miał proces legislacji Ustawy o PTZ , kiedy to Sejm przyjął ustawę sprzeczną z przedłożeniem własnego rządu, a dopiero po "interwencji" Senatu przywrócono wersję rządową - można odnieść wrażenie, że skutki tej fatalnej ustawy , niestety nadal działającej, już wówczas były przez niektórych trafnie przewidziane. Dlatego, po prostu nie mieści się w zwykłej głowie propozycja, jak rozumiem, utrzymania przepisów , które doprowadziły do cierpień milionów Polaków, w zasadzie wszyscy cierpimy z powodu zakorkowanych miast i dróg, trzeba np. poszerzać autostrady, co raz więcej ludzi ginie w wypadkach, bo "muszą" wszyscy siadać za kierownicą, często za kierownicą nadającą się tylko na złom - dlatego skutki są trudno odwracalne - DLATEGO JAK SIĘ WYDAJE POTRZEBNA JEST SEJMOWA KOMISJA ŚLEDCZA.

    Odpowiedz
  • ZŁOMIARSKIE LOBBY (2019-04-10 15:42) Zgłoś naruszenie 50

    wydaje się , że z naszej ojczyzny mocą ustawy o ptz z 2010 r , uczyniono największe złomowisko zużytych aut i busów z całego lepszego świata, ale winnych "nie widać" - natomiast chyba wszyscy wiedzą kto korzystał, korzysta i wszystko jak na razie wskazuje chyba niestety nadal z tej fatalnej ustawy korzystać będzie.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie