statystyki

W Polsce są regiony, gdzie nie dojeżdża żaden autobus lub pociąg. "Skutki wykluczenia transportowego są trwałe"

autor: Kacper Leśniewicz07.04.2019, 19:30
Firmy prywatne są nastawione na zysk, ale ich charakter jest zróżnicowany

Firmy prywatne są nastawione na zysk, ale ich charakter jest zróżnicowanyźródło: ShutterStock

Rządowi wydaje się, że rzuci trochę pieniędzy powiatom i nagle stanie się cud, a proces trwający długie lata się odwróci. Tylko nikt nie bierze pod uwagę, że skutki wykluczenia transportowego są trwałe.

Wszyscy mówią teraz o zapaści transportu publicznego, wszyscy teraz się na tym znają. Nawet rządzący wzięli ten temat na tapetę.

Jestem zaskoczony, że chce pan ze mną poważnie rozmawiać o tym problemie. Dotychczas wy, dziennikarze, byliście zainteresowani tym tylko wtedy, gdy strajkowali kolejarze albo pracownicy przedsiębiorstw transportu miejskiego. Dopiero kilka lat temu odkryliście, że mamy w Polsce regiony, do których nie dojeżdża żaden środek komunikacji publicznej. Ileż to lat trzeba było czekać, aż zaczniemy zwracać uwagę na ten problem.

Co jest nie tak z naszą polityką transportową?


Pozostało jeszcze 92% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny

Reklama

Komentarze (9)

  • ART. 20 = słynny ART. 20 ustawy o ptz.(2019-04-10 08:47) Zgłoś naruszenie 100

    Nie widać żadnych przyczyn i działań dla odwracania procesów zgodnego z ustawą niszczenia pozamiejskiego drogowego PTZ, ponieważ Ministerstwo Infrastruktury, np. proponuje m. in. utrzymanie wyjątkowo szkodliwego ART. 20-ego ustawy o PTZ, tym samym zakazując samorządom zawierania umów z przewożnikami w zamian za przyznanie prawa wyłącznego jako alternatywy dla wypłacania rekompensat , a przecież wszyscy wiemy ,że to właśnie pieniądze są praktycznie największą przeszkodą w zawieraniu umów z przewożnikami - Także NIK wystąpiła do Premiera RP o zmianę tego szkodliwego Art. 20-ego.

    Odpowiedz
  • SZROTY GÓRĄ !(2019-04-10 08:04) Zgłoś naruszenie 100

    procesy są trudno odwracalne, chociażby ze względu na ilość "złomu samochodowego" sprowadzonego do naszego kraju.

    Odpowiedz
  • BUSOMAT PL(2019-04-08 18:49) Zgłoś naruszenie 91

    Im więcej połączeń autobusowych tym lepiej

    Odpowiedz
  • O CO CHODZI ? ! ? !(2019-04-10 08:01) Zgłoś naruszenie 90

    zwykli ludzie wiedzą, że procesy są trudno odwracalne, a ta władza już ze 3 lata pisze projekt nowelizacji ustawy o publicznym transporcie zbiorowym UD 126 , niestety nadal proponują zachowanie przepisów , które doprowadziły do obecnej katastrofy - więc co jest grane ?

    Odpowiedz
  • DZIKI KRAJ ?(2019-04-10 08:28) Zgłoś naruszenie 90

    procesy są nieodwracalne, bo sądząc po projekcie nowelizacji ustawy o PTZ, nawet nie daje się zauważyć odrobiny woli rządzących dla pokonania " busiarsko - szrociarsko - autkowo - samorządowego lobby " - można odnieść wrażenie iż mogliby "mieć w nosie" potrzeby narodu w zakresie pozamiejskiego publicznego transportu zbiorowego, czego przykładem może być usunięcie projektowanego art. 5a ustawy o PTZ, zapewniającego określony poziom minimalnej dostępności osób do publicznego transportu zbiorowego , czyli proponuje się "róbta co chceta" czyli tzw. "dziki kraj".

    Odpowiedz
  • jak umarł - to raczej z martwych nie wstanie.(2019-04-10 08:10) Zgłoś naruszenie 80

    w Polsce z powodu smogu umiera rocznie ok. 48 tys. osób , wiele osób choruje - na leczenie idą potężne kwoty.

    Odpowiedz
  • kochani "NIE RÓBCIE Z TATA WARIATA ! "(2019-04-10 09:30) Zgłoś naruszenie 70

    można odnieść wrażenie, że moda na "prywatyzację zysków i uspołecznianie kosztów" mogłaby nadal trwać - takie wrażenie można odnieść patrząc na projekt nowelizacji ustawy o PTZ, gdzie, jak chyba należałoby rozumieć do 40% linii , czyli chyba wszystkie rentowne proponuje się rozdać za darmo przewożnikom, natomiast pozostałe 60% czyli praktycznie chyba wszystkie deficytowe proponuje się utrzymywać za pieniądze samorządowe plus 80 groszy dopłaty do 1 km z budżetu państwa na podstawie ustawy o funduszu rozwoju połączeń autobusowych ( wskutek PIĄTKI KACZYŃSKIEGO). Ponadto, jak rozumiem, aby organizator nie mógł połączyć w tzw. pakiet np. linii rentownej z linią deficytową Ministerstwo Infrastruktury proponuje w projekcie z dnia 22.03.2019, ustawy o PTZ , przyjęcie art. 24 ust. 2 , z którego wynikałoby że umowa może dotyczyć wyłącznie jednej linii ujętej w planie obowiązującym na obszarze danego organizatora - taki przepis działałby oczywiście na szkodę interesu publicznego , a sprzyjałby biznesmenom. Należałoby przypomnieć iż hasło "PAKIETY" było "sztandarem" Ministerstwa Infrastruktury , przedstawianym przez kilka lat jako wręcz cudowny sposób na uzdrowienie pozamiejskiego drogowego PTZ w Polsce - więc dlaczego raptem proponuje się zakazanie stosowania tego leku, CO JEST GRANE PANOWIE i PANIE, KOCHANA WŁADZO ? - czy ważniejszy miałby być interes grupki biznesmenów od interesu 40-mln naszego narodu ? - DOŚĆ TYCH JAJ - UMĘCZONY LUD CIERPI !

    Odpowiedz
  • czy organa państwa zdały egzamin ?(2019-04-10 10:11) Zgłoś naruszenie 60

    ale, ponoć skutki wprowadzonej w 2010 r ustawy o publicznym transporcie zbiorowym , mogły i powinny być wówczas znane i przedstawione, ponoć już w ubiegłym wieku angielscy naukowcy opisali "zjawisko przymusowego posiadania samochodu" i jego skutki - Wyjątkowo burzliwy i ciekawy przebieg miał proces legislacji Ustawy o PTZ , kiedy to Sejm przyjął ustawę sprzeczną z przedłożeniem własnego rządu, a dopiero po "interwencji" Senatu przywrócono wersję rządową - można odnieść wrażenie, że skutki tej fatalnej ustawy , niestety nadal działającej, już wówczas były przez niektórych trafnie przewidziane. Dlatego, po prostu nie mieści się w zwykłej głowie propozycja, jak rozumiem, utrzymania przepisów , które doprowadziły do cierpień milionów Polaków, w zasadzie wszyscy cierpimy z powodu zakorkowanych miast i dróg, trzeba np. poszerzać autostrady, co raz więcej ludzi ginie w wypadkach, bo "muszą" wszyscy siadać za kierownicą, często za kierownicą nadającą się tylko na złom - dlatego skutki są trudno odwracalne - DLATEGO JAK SIĘ WYDAJE POTRZEBNA JEST SEJMOWA KOMISJA ŚLEDCZA.

    Odpowiedz
  • ZŁOMIARSKIE LOBBY (2019-04-10 15:42) Zgłoś naruszenie 50

    wydaje się , że z naszej ojczyzny mocą ustawy o ptz z 2010 r , uczyniono największe złomowisko zużytych aut i busów z całego lepszego świata, ale winnych "nie widać" - natomiast chyba wszyscy wiedzą kto korzystał, korzysta i wszystko jak na razie wskazuje chyba niestety nadal z tej fatalnej ustawy korzystać będzie.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie