Dzięki takiemu rozwiązaniu każdą potencjalną latarnie uliczną, obok której jest miejsce do zaparkowania pojazdu, będzie można w stosunkowo prosty sposób wyposażyć w urządzenia do ładowania samochodów.
– Uprości to zdecydowanie upowszechnianie infrastruktury do ładowania, poprzez zmniejszenie niezbędnych formalności. Budowa kolejnych obiektów, które miałyby się znaleźć w przestrzeni miejskiej wymaga uzyskiwania licznych zgód i zezwoleń, nie mówiąc już o tym, że byłoby dodatkowe szpecenie przestrzeni publicznej. Z tego powodu instalowanie ładowarek np. z zabytkowych częściach miast byłoby niezwykle utrudnione, a może nawet i niemożliwe – mówi Andrzej Danilkiewicz z PGE Dystrybucja, który odpowiada za opracowanie projektu. – Tymczasem słupy oświetleniowe, które i tak już się tam znajdują miałyby po prostu dodatkowe zastosowanie – dodaje ekspert.