statystyki

UOKiK kontra UPC, czyli ile znaczy jedna klauzula

autor: Patryk Słowik23.08.2016, 07:38; Aktualizacja: 23.08.2016, 08:22
UPC

Drugi z argumentów UPC dotyczy tego, że klienci mieli prawo rezygnacji z umowy.źródło: Materiały Prasowe

Dostawca usług telewizji i internetu zapowiedział już odwołanie od decyzji prezesa UOKiK. Przypomnijmy: Marek Niechciał postanowił ukarać jednego z liderów na rynku za niezgodną z prawem zmianę warunków umowy. UPC bowiem podniosło konsumentom opłaty w zamian za zwiększenie prędkości internetu. Sęk w tym, że umowa nie zawierała możliwości jej jednostronnej zmiany przez operatora (brakowało klauzuli modyfikacyjnej). I właśnie z tego powodu UOKiK zdecydował się nałożyć na UPC karę. A spółka ją kwestionuje.

Rzecznik UPC Michał Fura przekonuje, że decyzja urzędu dotyczy zmiany wysokości abonamentu, której towarzyszyło podwojenie prędkości internetu. Tym samym przedsiębiorca nie tyle podniósł cenę, ile zaoferował zupełnie nową, lepszą usługę; przy okazji za wyższą cenę. Pod względem prawnym ten argument jednak jest zupełnie przestrzelony. Przede wszystkim mało ryzykowną tezą będzie stwierdzenie, że nie wszyscy „uszczęśliwieni” ofertą potrzebowali szybszego połączenia. Tym bardziej że – jak stwierdził UOKiK – pierwotna szybkość wynikająca z umowy była wystarczająca do codziennej pracy. Ba, wystarczała ona nawet do korzystania z wymagających sieciowo rozrywek, takich jak gry online czy oglądanie filmów. W praktyce więc dla zdecydowanej większości klientów jedyną odczuwalną zmianą było podniesienie ceny, a nie możliwość korzystania z szybszego łącza. Zresztą i to ostatnie wcale nie jest oczywiste, gdyż operator zwiększa prędkość maksymalną, a nie dostępną dla każdego klienta.


Pozostało 52% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane