Multimedia Polska ocenia, że w ciągu kilku lat na polskim rynku pozostanie tylko 2-3 dużych operatorów, wobec ponad 500 obecnie, przez co potencjał do konsolidacji jest bardzo duży, poinformował agencję ISBnews prezes spółki Andrzej Rogowski. Inne kluczowe tendencje rynkowe to pakietyzacja usług i konwergencja usług.

"Generalnie na polskim rynku kablowym obserwujemy podobne trendy, co w USA i krajach Europy Zachodniej, ale są one o kilka lat opóźnione. Na tej podstawie możemy z dużym prawdopodobieństwem ocenić, w którą stronę podąża rynek. Pierwszym wyraźnym trendem jest coraz głębsza pakietyzacja usług, czyli wzrost abonentów korzystających np. z pakietów triple-play (telewizja, internet, telefon). Obecnie w Multimedia Polska 16% abonentów korzysta z triple-play, podczas gdy u europejskich operatorów kablowych współczynnik ten jest nawet 3-4 razy wyższy" – powiedział ISBnews Rogowski.

"Drugim istotnym trendem, który obserwujemy i aktywnie w nim uczestniczymy, jest konsolidacja rynku. W Polsce rynek jest rozdrobniony na ponad 500 operatorów, z których trzech największych graczy posiada zaledwie 70%. Potencjał do konsolidacji nadal jest bardzo duży i w ciągu kilku lat na polskim rynku pozostanie tylko 2-3 dużych operatorów, tak jak to ma miejsce na Zachodzie" - podkreślił jednocześnie prezes operatora.

Trzeci trend, o którym - w jego ocenie - warto wspomnieć, to łączenie platform, czyli oferowanie przez jednego operatora szeregu usług np. telefonii komórkowej i stacjonarnej, telewizji, internetu, energii.

"My też idziemy w tym kierunku - od początku roku dołączyliśmy do naszej oferty m.in. telefonie mobilną, monitoring mieszkań, a ostatnio uruchomiliśmy również pilotażową sprzedaż energii elektrycznej" - wskazał Rogowski.

Oferta publiczna sprzedaży do 45.157.646 akcji zwykłych serii A spółki Multimedia Polska rozpoczęła się 15 maja od startu book buildingu. Cena maksymalna wynosi 21 zł za akcję, co daje maksymalną wartość oferty na poziomie ponad 948 mln zł.