Parlament Europejski wprowadza nowe mechanizmy ochrony konsumentów
Ustalono czternastodniowy okres, w którym można się wycofać z zakupu dokonanego na odległość, jasne zasady udzielania informacji obowiązujące w całej Unii Europejskiej oraz przepisy dotyczące dostaw, na mocy których odpowiedzialność za uszkodzenie towaru podczas transportu ponosi sprzedawca. Aby pomóc w rozstrzyganiu sporów związanych ze sprzedażą w sieci, zostanie utworzona nowa platforma internetowa działająca we wszystkich językach Unii Europejskiej, służąca do wszczęcia postępowania polubownego. Nowe przepisy wejdą w życie w 2015 r.
PE przyjął rozwiązania, które mają służyć wzmocnieniu praw osób podróżujących autokarem i statkiem. Uczestnicy wycieczek autokarowych, którzy odbywają podróż na trasie dłuższej niż 250 km, oraz pasażerowie promów mają teraz prawo do otrzymania zwrotu pełnej ceny biletu przy opóźnieniu przekraczającym półtorej godziny.
Obecnie Komisja pracuje nad większą ochroną praw dla pasażerów linii lotniczych, które nie płacą należnych odszkodowań, np. za opóźnienie lotów. Europosłowie przegłosowali propozycję Komisji Europejskiej, która planowała wypłatę odszkodowań w przypadku wystąpienia opóźnień większych niż 5 godzin na lotach do 2500 km, 9 godzin na lotach do 6000 km oraz 12 godzin na lotach dłuższych niż 6000 km. Progi, które będą obowiązywały w przypadku konieczności wypłaty odszkodowania z powodu opóźnienia lotu, będą wynosiły 3 godziny w przypadku krótkich lotów, 5 godzin w przypadku lotów o długości do 6000 km oraz 7 godzin w przypadku najdłuższych lotów.