statystyki

Huawei: Pierwszy na świecie, bo z Państwa Środka

autor: Elżbieta Rutkowska03.08.2020, 06:00; Aktualizacja: 03.08.2020, 09:40
Punkt ciężkości sprzedaży smartfonów Huaweia w minionym kwartale przesunął się w stronę Chin. Dotychczas producent z Shenzhen sprzedawał w Państwie Środka niewiele ponad połowę swoich smartfonów. Z danych analizującej rynek telekomunikacyjny firmy Canalys wynika, że w kolejnych kwartałach ub.r. było to od 51 proc. do 64 proc., a na początku tego roku – 61 proc. Ale w II kwartale do chińskich sklepów trafiło już 72 proc. urządzeń Huaweia.

Punkt ciężkości sprzedaży smartfonów Huaweia w minionym kwartale przesunął się w stronę Chin. Dotychczas producent z Shenzhen sprzedawał w Państwie Środka niewiele ponad połowę swoich smartfonów. Z danych analizującej rynek telekomunikacyjny firmy Canalys wynika, że w kolejnych kwartałach ub.r. było to od 51 proc. do 64 proc., a na początku tego roku – 61 proc. Ale w II kwartale do chińskich sklepów trafiło już 72 proc. urządzeń Huaweia.źródło: DGP

Jak nękany restrykcjami USA chiński producent został światowym liderem rynku smartfonów? Wystarczyło, że wygrał na własnym boisku.

Punkt ciężkości sprzedaży smartfonów Huaweia w minionym kwartale przesunął się w stronę Chin. Dotychczas producent z Shenzhen sprzedawał w Państwie Środka niewiele ponad połowę swoich smartfonów. Z danych analizującej rynek telekomunikacyjny firmy Canalys wynika, że w kolejnych kwartałach ub.r. było to od 51 proc. do 64 proc., a na początku tego roku – 61 proc. Ale w II kwartale do chińskich sklepów trafiło już 72 proc. urządzeń Huaweia.

A ponieważ to właśnie chiński rynek najlepiej sobie radził w tym okresie z utrudnieniami wywołanymi pandemią koronawirusa, to Huawei został światowym liderem sprzedaży smartfonów. Wystarczyło, że wysłał do punktów handlowych w Chinach o 8 proc. urządzeń więcej niż rok temu. Przy 27-proc. spadku obrotów ze sklepami w innych krajach globu chiński gigant zakończył drugi kwartał z wynikiem tylko o 5 proc. gorszym niż w analogicznym okresie ub.r. Tymczasem jego główny rywal Samsung zanotował 30 proc. spadku.


Pozostało 80% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane