Klient abonamentowy rzadziej zdradza swojego operatora

autor: Elżbieta Rutkowska17.04.2018, 08:02; Aktualizacja: 17.04.2018, 08:21
telefony

34,3 mln osób korzystało w 2017 r. z abonentowych usług telekomunikacyjnych.źródło: ShutterStock

Baza prepaidów się kurczy. Ale telekomy nie mają powodu do narzekania na przychody od klientów, którzy z nimi zostali.

Spadek liczby użytkowników telefonicznych kart przedpłaconych nie skończył się na 2016 r. – skutki tzw. ustawy antyterrorystycznej operatorzy telekomunikacyjni odczuli mocno także w kolejnym roku. Obowiązek rejestracji prepaidów funkcjonuje od połowy 2016 r., a z początkiem lutego ub.r. wszystkie niezarejestrowane karty zostały wyłączone.

Już w 2016 r. nowe przepisy odwróciły proporcje na polskim rynku telekomunikacyjnym. Jak podaje Urząd Komunikacji Elektronicznej, w latach 2010–2015 operatorzy mieli więcej klientów korzystających z prepaidu niż z abonamentu. Na skutek obowiązku rejestracji udział prepaidów spadł do 43,2 proc. Ta tendencja utrzymała się w ub.r., z dalszym spadkiem udziału kart przedpłaconych. Z danych GUS wynika, wyniósł już tylko 35,2 proc. Ale według Cyfrowego Polsatu, operatora sieci Plus, jest i tak sporą częścią rynku i – jak spółka stwierdza w raporcie za ub.r. – ta proporcja udowadnia, że statystyki były zniekształcone przez ujęcie kart SIM, „które nie generują realnego ruchu ani przychodów”. Można się więc spodziewać dalszego wzrostu przewagi usług abonamentowych.


Pozostało 64% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (11)

  • jol(2018-05-28 08:53) Zgłoś naruszenie 00

    eksperci sie pukali w czolo mowiac o tej ustawie, nikt nie protestowal, rozgrywaja narod jak chca, a wy spijcie dalej i podkulajcie ogonki

    Odpowiedz
  • Antoni(2018-05-07 06:32) Zgłoś naruszenie 20

    PO podpisaniu "abonamentu" ... 24 miesiące jesteś niewolnikiem operatora.

    Odpowiedz
  • Sławek Waśkiewicz(2018-05-04 01:00) Zgłoś naruszenie 00

    Jestem w sieci t mobile i pł e 52 złote nielimitowqne wszystkie rozmowy a internetu tylko 2 giga.Myśle pdzejść do innego operatora.A co ciekawejestem w tej sieci jeszcze z czasów ery.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • mrit(2018-05-03 18:11) Zgłoś naruszenie 31

    w czasach automatycznie aktywujacych sie pakietow w prepaidach (19,90 za sms,mms,rozmowy na komorki i stacjonarne oraz15GB danych) tylko ludzie nie umiejacy liczyc biora abonament z ryzykiem ze jakieś dane z poza pakietu czy smsy premium nabija im kosmiczny rachunek czy ich reklamacja bedzie rozpatrywana miesiacami ja place 20 miesiecznie, na telefon mnie stac, w kazdej chwili moge zaglosowac nogami czy przejsc tam gdzie zaproponuja to samo za 15 zlotych (chociaz przy tych cenach to raczej mi sie nie bedzie chcialo....)

    Odpowiedz
  • Antoni(2018-04-29 08:43) Zgłoś naruszenie 40

    spadek ilości kart przedpłaconych to wynik urealnienia ewidencji operatorów. Od momentu obowiązku rejestracji w statystykach operatorów nie można wykazywać martwych kart ... a tak było wcześniej, Karta sprzedana to sztuka w ewidencji i nie było znaczenia czy karta jest aktywna.

    Odpowiedz
  • Fjfjj(2018-04-27 16:45) Zgłoś naruszenie 62

    Jakie mamy plusy przewyzszajace abonament nad kartą? Nie ma zadnych a wrecz abobament jest drozszy i mniej wygodny.... - obowiazek dooonywania co miesiac przelewu aneksowanie umow Prepaid: taniej dzis raz aktywuje pakiet cykliczny ktory sam sie odnawia co miesiecznie moj obowiazek to tyloo doladowac telefon np raz na miesiac czzy to raz na rok .. w kazdej chwili moge zmi3nic operatora jesli cos mi sie nie spodoba (np jesli konkurencja zaproponuje lepszą ofertw albo operator bedzie tygodniami rozptrywal reklamacje czy to spadnie jakosc uslugi)

    Odpowiedz
  • romwaw(2018-04-27 15:29) Zgłoś naruszenie 32

    Z abonamentem tak jak z bankiem - problemy a zysk równy zeru.Więc coś tu nie gra?

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • Nika(2018-04-20 15:21) Zgłoś naruszenie 54

    Ja tam nie mam z tym problemu, bo jestem zadowolona ze swojego operatora Virgin Mobile. Płacę mało, a wszystkiego mi wystarcza. Nie mam też problemu z zasięgiem i szybkością Internetu.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane