Ma on ujednolicić procedury przyjęć na wszystkich SOR-ach i umożliwić określenie czasu pobytu pacjenta w oddziale, od momentu dotarcia do wypisania. Osoby, które same przybyły na SOR, mają pobierać z automatu biletowego numer w kolejce do rejestracji, po zarejestrowaniu zostają przypisane do odpowiedniej kategorii, od której zależy, jak pilnie powinna im zostać udzielona pomoc.
ZPP przekonuje jednak w swoich uwagach, że potrzebne są raczej rozwiązania systemowe, które usprawnią funkcjonowanie SOR-ów oraz zmniejszą liczbę pacjentów, którzy nie uzyskawszy pomocy w przychodni, udają się na SOR mimo braku bezpośredniego zagrożenia dla zdrowia i życia. Planowane procedury zdaniem samorządowców raczej skomplikują niż usprawnią prace SOR-ów. Tym bardziej że przedstawiony tryb obsługi pacjenta można zastosować wyłącznie do osób w stanie stabilnym (nie nadają się do stosowania w przypadku pacjentów, u których liczy się każda sekunda przy udzielaniu pomocy).