Wszóstym już odcinku komentarza do ustawy z 13 września 1996 r. outrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z2019 r. poz. 2010; ost.zm. Dz.U. z 2020 r. poz. 284; dalej: u.c.p.g.) kończymy omawiać zagadnienia związane zustalaniem opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, analizując tym razem regulacje zawarte wprzepisach od art. 6o do art. 6s, oraz rozpoczynamy analizę przepisów zawartych wrozdziale 4 dotyczącym warunków udzielania zezwoleń na prowadzenie działalności wzakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych itransportu nieczystości ciekłych, ochrony przed bezdomnymi zwierzętami oraz prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt (art. 7 ust. 1– 5).
Zagadnieniami omawianymi wpublikowanym odcinku komentarza są zatem kwestie związane zwydawaniem decyzji wymiarowej (art. 6o), zakresem stosowania przepisów ordynacji podatkowej (art. 6q), właściwością organów egzekucyjnych (art. 6qa) iprzeznaczeniem wpływów pochodzących zopłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (podatku śmieciowego). Zajmujemy się również nową możliwością przyjmowania przez punkty selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK) pozostałości zdziałalności rolniczej (art. 6ra) oraz uprawnieniami właściciela nieruchomości w przypadku nierealizowania przez gminę (podmiot przez nią wskazany) obowiązku odbioru ztejże nieruchomości odpadów komunalnych. Wdalszej kolejności omawiamy warunki wydawania zezwoleń na inną niż gospodarowanie odpadami komunalnymi działalność regulowaną przepisami u.c.p.g. Chodzi o opróżnianie zbiorników bezodpływowych itransport nieczystości ciekłych, ochronę przed bezdomnymi zwierzętami oraz prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt.
W komentarzu staramy się identyfikować zagadnienia, które wpraktyce mogą budzić wątpliwości interpretacyjne i, posiłkując się orzecznictwem sądowym oraz piśmiennictwem prawniczym, przedstawić naszą autorską propozycją rozumienia tych przepisów.