O sytuacji pracowników i pracodawców w związku z zagrożeniem COVID-19 piszemy już od lutego. Od tego czasu nieprzerwanie informowaliśmy o ryzykach związanych z koronawirusem, a także kompleksowo omawialiśmy m.in. kolejne odsłony rządowej tarczy antykryzysowej. W związku z ostatnim wzrostem zakażeń wirusem SARS-CoV-2 w naszym kraju nastał jednak czas, by informować szerzej o tym, co pracodawców i pracowników może czekać w obecnej sytuacji epidemicznej. Nie tylko bowiem skala zachorowań jest nieporównywalnie większa niż w marcu tego roku. Na przestrzeni ostatnich miesięcy zmieniały się bowiem przepisy dotyczące kwestii sanitarnych oraz obowiązków stron stosunku pracy, a także praktyka ich stosowania. W związku z tym firmy wciąż mają wątpliwości, jak powinny się zachować w obliczu zakażenia w najbliższym otoczeniu. Dzisiejszy poradnik odpowiada na wynikające z praktycznych doświadczeń pytania zgłaszane nam przez pracodawców.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję