Jak wynika z badania Eurobarometru, obecnie co trzeci staż w Unii Europejskiej ma niską jakość pod względem warunków pracy lub treści nauczania. – Polskie Ramy Jakości Staży i Praktyk, czyli zbiór norm regulujących kluczowe obszary dotyczące realizacji staży i praktyk w firmach, stanowią odpowiedź na ten problem. Zachęcamy pracodawców do organizowania staży i praktyk w oparciu o standardy jakościowe, a studentów motywujemy do świadomego wyboru tych programów, które faktycznie przyczyniają się do rozwoju kariery zawodowej – komentuje Piotr Palikowski, prezes Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami.
W ramach kampanii zaplanowano szereg działań zachęcających pracodawców do organizowania staży i praktyk w oparciu o Polskie Ramy Jakości Staży i Praktyk oraz aktywizujących studentów do świadomego wyboru staży i praktyk. Ważną częścią kampanii będzie cykl spotów internetowych obalających stereotypy na temat staży i praktyk, a tym samym uświadamiających jak nie powinny one wyglądać. Pierwszy ze spotów dostępny jest tutaj. Wydarzeniem kulminacyjnym będzie natomiast impreza biegowa na dystansie 5 km, zaplanowana na maj 2014. Celem tej inicjatywy będzie zwrócenie uwagi na problemy młodych ludzi na rynku pracy. Bieg symbolizuje potrzebę aktywizacji zawodowej uczniów i studentów. Jest skierowany do wszystkich osób wspierających ideę nauki poprzez praktykę.
Kampania stanowi kolejną odsłonę Programu Polskich Ram Jakości Staży i Praktyk realizowanego przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami. Mecenasami kampanii są: Nestlé, Orange, PZU oraz Siemens – firmy, których programy staży i praktyk, na podstawie audytu weryfikującego ich zgodność z wytycznymi zawartymi w kodeksie, otrzymały Znak Jakości.
Partnerem merytorycznym kampanii są Wyższe Szkoły Bankowe, z kolei Partnerem Technologicznym – eRecruiter.
Unia Europejska szuka lekarstwa na bezrobocie młodych. Stawia na staże >>