Jak dowiedziała się Gazeta Prawna, akcja informacyjna zostanie podzielona na dwa etapy. Pierwszy będzie dedykowany przedsiębiorcom i rozpocznie się 21 października.
Dla przedsiębiorców
- Przedsiębiorcom udostępniona zostanie publikacja przybliżająca nowe regulacje „Przepisy konsumenckie dla przedsiębiorców” (w wersji drukowanej oraz elektronicznej). Ponadto uruchomiona zostanie specjalna strona internetowa www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl. O zmianach, stronie i materiałach do pobrania przedsiębiorcy oraz organizacje ich zrzeszające zostaną powiadomieni za pośrednictwem komunikatów prasowych oraz mailingu – informuje Marta Kozon z Biura Prezesa UOKiK.
Dla konsumentów
Drugi etap kampanii adresowany będzie do konsumentów, a jego start planowany jest na 5 stycznia 2015 roku.
Działania urzędu mają być zakrojone na szeroką skalę. Pojawią się spoty emitowane w telewizji, radiu i Internecie. Przygotowane zostaną także publikacje: „Vademecum konsumenta”, ulotki „Zakupy przez internet”, „Jak kupować?” oraz ulotki i plakaty zawierające schematy reklamacyjne.
UOKiK zapowiedział już szkolenia dla rzeczników konsumentów, pracowników Inspekcji Handlowej oraz pozarządowych organizacji konsumenckich. Pierwsze odbędzie się 6 października w Warszawie, zaś ostatnie z dotychczasowo zaplanowanych 4 listopada w Lublinie. Za część merytoryczną odpowiedzialna jest Federacja Konsumentów.