Nie każdy świąteczny prezent ze sklepu internetowego można zwrócić bez uzasadnienia w ciągu 10 dni. Konsumenci nie mogą w ten sposób zrezygnować z rzeczy zrobionych na zamówienie oraz rozpakowanych płyt.
Reklama

Czy skutecznie powołam się na ofertę portalu

Szukałem prezentu za pomocą internetowych porównywarek cen w e-sklepach. Gdy już złożyłem zamówienie, okazało się, że produkt nie jest wcale taki tani i muszę dopłacić. Czy mogę żądać od właściciela przeglądarki różnicy w cenie?

Czy sklep odpowiada za uszkodzenia

Zamówiłem paczkę z artykułami ceramicznymi. Jest to asortyment, który można łatwo uszkodzić podczas transportu, i rzeczywiście tak się stało. Sklep nie chce przyjąć reklamacji, gdyż nie sprawdziłem paczki. Czy ma rację?

Czy mogę odesłać żywność z długim terminem ważności

Moja mama uwielbia trufle. Pod choinkę kupiłam jej więc w internecie puszkę kremu z trufli i prawdziwków. Później znalazłam zdecydowanie lepszą ofertę. Czy mogę odesłać zakup w ciągu 10 dni?

Czy mogę zwrócić odzież szytą na miarę

Za pośrednictwem strony internetowej zamówiłam u krawca suknię na bal sylwestrowy. W międzyczasie musiałam jednak zrezygnować z udziału w imprezie. Czy z racji tego, że zamawiałam suknię przez internet, mogę odesłać ją krawcowi i musi on zwrócić mi pieniądze?

Czy zawsze zwrócę towar kupiony na aukcji

Kupiłem telefon komórkowy na aukcji internetowej. Okazało się, że ma blokadę karty SIM konkretnego operatora i nie mogę z niego korzystać. Czy osoba, od której kupiłem telefon, musi mi zwrócić pieniądze, gdy go odeślę?

Czy sklep powinien przyjąć płyty z muzyką

Kupiłem przez internet najnowszą płytę z muzyką ulubionego zespołu. Dzień później dostałem taką samą w prezencie od kolegi. Niestety obie z nich są rozpakowane z folii. Czy mogę zwrócić ją do sklepu?

Czy sklep może naliczyć dodatkową opłatę

W internetowm sklepie z oświetleniem kupiłem żyrandol, który jednak nie pasuje do wystroju wnętrza pokoju. Wysłałem na adres siedziby sklepu internetowego oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Sklep potrącił mi jednak z odesłanej na konto kwoty opłatę manipulacyjną. Czy miał do tego prawo?
To jest tylko część artykułu. W pełnej wersji poznasz odpowiedzi na wszystkie powyższe pytania. Zobacz artykuł w e-wydaniu Dziennika Gazety Prawnej: Jakich rzeczy kupionych w internecie nie można zwrócić bez powodu.