statystyki

Kancelaria musi być gotowa na informatyczną katastrofę

autor: Mariusz Szulc13.02.2020, 07:30; Aktualizacja: 13.02.2020, 07:31
Dyrektor izby administracji skarbowej odmówił jednak przywrócenia terminu. – Powtarzające się awarie systemu wykorzystywanego do obiegu dokumentacji powinny skłonić pełnomocnika do skorzystania z innych form komunikacji – stwierdził organ.

Dyrektor izby administracji skarbowej odmówił jednak przywrócenia terminu. – Powtarzające się awarie systemu wykorzystywanego do obiegu dokumentacji powinny skłonić pełnomocnika do skorzystania z innych form komunikacji – stwierdził organ.źródło: ShutterStock

Zła organizacja pracy nie uzasadnia przywrócenia terminu – orzekł WSA w Gorzowie Wielkopolskim. Chodziło o awarię systemu teleinformatycznego, wykorzystywanego przez pełnomocnika do wewnętrznego obiegu dokumentacji w ramach kancelarii.

Problem pojawił się, gdy wyznaczony przez kancelarię pełnomocnik nie odwołał się w terminie od decyzji naczelnika urzędu skarbowego w sprawie jednego z klientów. Pełnomocnik złożył w związku z tym wniosek o przywrócenie terminu, zgodnie z art. 162 ordynacji podatkowej. Przepis pozwala na to, jeśli zainteresowany uprawdopodobni, że nie był winny uchybieniu terminowi.

Argumentował, że tak właśnie było w tej sprawie, bo pracownicy merytoryczni kancelarii odpowiedzialni za prowadzenie postępowania dowiedzieli się o decyzji naczelnika urzędu z dużym opóźnieniem. Powodem były powtarzające się awarie sieci internetowej i usług hostingowych (wirtualnej chmury danych), z których korzystano w kancelarii. W konsekwencji pracownicy nie przygotowali odwołania w ustawowym terminie 14 dni.


Pozostało jeszcze 60% treści

2 dostępy do wydania cyfrowego DGP w cenie
9,80 zł Za pierwszy miesiąc.
Oferta autoodnawialna
PRENUMERATA 2020
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Komentarze (3)

  • zzz(2020-02-13 15:21) Zgłoś naruszenie 11

    No chwila, 14 dni trwała ta awaria? Coś tu ściemniają. Poza tym to pełnomocnik jest odpowiedzialny a nie "pracownicy merytoryczni kancelarii" - jest pełnomocnikiem to sorry gregory, trzeba pilnować terminu a nie wysłać maila do aplikanta i zapomnieć o sprawie.

    Odpowiedz
  • tylko SPECJALIZACJE(2020-02-14 08:28) Zgłoś naruszenie 00

    Problem w tym, że zarówno sędziowie, jaki i mecenasi - to humaniści, którzy w gigantycznej większości nie mają pojęcia jak funkcjonują usługi elektroniczne. Stąd w obrocie prawnym mogą funkcjonować takie bzdury. Już widzę oczy sędziego, który czyta o "chmurze hostingowej" i zaburzeniach jej działania. :)))))) Niestety w polskim sądownictwie a właściwie to w całym systemie prawnym funkcjonuje mit o wszechwiedzy prawników a jakby co to o możliwości przepytania biegłego. Problem tylko w tym, czy rozumie się o czym biegły mówi, czy potrafi się nawet dostrzec problem i zadać pytanie oraz czy potrafi się rozpoznać biegłość biegłego. Dawno już do wymiaru tzw. sprawiedliwości powinny wejść specjalizacje zamiast aplikacji.

    Odpowiedz
  • region raczej rolniczy niźli prawniczy(2020-02-13 10:44) Zgłoś naruszenie 00

    Już chyba nie doczekam mądrego wyroku sądu administracyjnego. Mija 40 lat ich istnienia a lepiej było gdy ich nie było. Same bzdury. No i kto w Gorzowie tworzy taki sąd? Nie lepiej w Zakopanem albo na Helu?

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj