Nie ma cię w internecie – nie istniejesz. Wie o tym każdy przedsiębiorca, który oferuje swoje towary czy usługi na szerokim rynku. W dobie powszechnej cyfryzacji i przyzwyczajeń konsumentów, którzy w sieci spędzają coraz więcej czasu, dokonując tam zakupów, porównując oferty, robiąc wstępne rozeznanie przed wyborem produktów, oczywistym jest, że marka musi zaistnieć w cyfrowym świecie

Sposobów na to jest wiele. Rozwój technologiczny nie hamuje, a wręcz przyspiesza i to w bardzo szybkim tempie, choćby za sprawą sztucznej inteligencji, która wdziera się w każdą dziedzinę życia, również w marketing. Opanowanie wszystkich możliwości, jakie niesie za sobą technologia, jest wyzwaniem, ale daje nieograniczone możliwości, jeśli chodzi o budowę marki.

Popularny jest marketing w wyszukiwarce Google’a. I tu strategie są różne. Jedni stawiają na pozycjonowanie, czyli optymalizację pod wyszukiwarki SEO (Search Engine Optimization). Starają się doprowadzić do takiej sytuacji, w której dana fraza znajduje się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania. To dobra taktyka, tyle że nie działa od razu. Cały proces jest rozciągnięty w czasie i wymaga sporego wysiłku i regularnych działań. Jest natomiast mniej kosztowny niż tradycyjna reklama.

Gdy liczy się czas...

To świetny plan dla tych, którzy mają czas na budowę marki. Jednak gdy oczekuje się natychmiastowego efektu, taka strategia się nie sprawdzi. Wówczas trzeba pomyśleć o płatnej reklamie PPC (Pay Per Click) w systemie reklamowym Google Ads. Opłacone linki pojawiają się wyżej nad organicznymi wynikami wyszukiwania. Klient od razu otrzymuje to, co chce, jednak taka strategia wiąże się z wyższymi kosztami.

Płatne linki reklamowe doskonale sprawdzają się w przypadku firm, które rozpoczynają działalność w internecie. Chcąc od razu zaistnieć w świadomości konsumentów, dostawcy towarów czy usług muszą jak najskuteczniej ogłosić swoją ofertę. Jednocześnie mogą, jeśli uznają to za stosowne, budować pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania.

Jest jeszcze jeden element, na który warto zwrócić uwagę – zasięg strategii marketingowych. W niektórych przypadkach, gdy prowadzimy biznes lokalny, warto rozważyć pozycjonowanie lokalne, dzięki czemu niższym kosztem możemy stawić czoła nawet większej konkurencji. Jednym z narzędzi, które można wykorzystywać, są Mapy Google. W tym przypadku dobrze opracowana wizytówka, w której zawrzemy niezbędne informacje związane z ofertą, godzinami otwarcia punktu, dokładnym miejscem, w którym przedsiębiorstwo prowadzi działalność, może być kluczem do sukcesu.

Warto zdać się na profesjonalistów

Przy wyborze strategii i opracowywaniu kolejnych jej elementów najlepiej zdać się na firmy marketingowe, które nauczyły się sprawnie działać w realiach cyfrowej rewolucji, jaka dokonała się na przestrzeni ostatnich lat. Ze względu na bogate doświadczenie i znajomość bieżących trendów, są one bardzo skuteczne. Potrafią dostosować kampanię do potrzeb konkretnego podmiotu, mając na uwadze specyfikę jego i całej branży oraz cele nakreślone przez kadrę zarządzającą, przy jednoczesnym uwzględnieniu działań konkurencji. Oferują w pełni kompleksową usługę.

– Firmy takie jak nasza są w stanie opracować optymalną kampanię marketingową, która uwzględni wszystkie niezbędne elementy strategii, charakterystykę konkretnego rynku, dostępność środków finansowych podmiotu, który zleca reklamę. Efektywność takich działań jest bardzo wysoka i mierzalna – mówi Bartłomiej Matulewicz, product manager i ambasador marki w Sunrise System. – Doświadczenie nauczyło nas, że działanie szablonowe przy tego typu projektach się nie sprawdza, bo każdy podmiot to odrębny byt z inną historią, innym celem i innym towarem czy usługą. Zawsze mamy więc na uwadze konkretnego klienta. Prowadzimy kampanie celowane w konkretne potrzeby – dodaje.

Sunrise System działa przy tym na podstawie autorskich narzędzi i rozwiązań, w tym systemu CRM, który umożliwia przeprowadzenie analizy kontaktów z odbiorcami, zwiększając skuteczność działań.

Nauka bez końca

Przy tak zmieniających się realiach, wchodzących na rynki nowinkach technicznych i bardzo dynamicznym rozwoju sztucznej inteligencji, trzeba niemałych kompetencji, by sprawnie poruszać się w dziedzinie cyfrowego marketingu. W ostatnich latach AI odgrywa coraz większą rolę w pozyskiwaniu danych i ich szczegółowej analizie. Algorytmy sztucznej inteligencji są skuteczne, działa ona szybciej niż człowiek, dokładniej analizuje dane, przetwarza je i interpretuje. Potrafi przewidzieć, które treści trafią do konkretnego odbiorcy, uwzględniając historie ich zakupów. Jest w stanie określić, kiedy i gdzie warto pokazać konkretną reklamę. Jednak to narzędzie, podobnie jak inne, trzeba nauczyć się odpowiednio wykorzystywać.

– Nieustannie doszkalamy naszych pracowników, by byli w stanie jak najlepiej wykonać swoją pracę, korzystając ze wszelkich dostępnych środków. Bo to ostatecznie człowiek planuje strategię marki, wykorzystując pozyskaną od AI wiedzę, dokonując ostatecznej analizy danych, wyciągając wnioski – mówi Sebastian Kopczyński, product manager i trener w Sunrise System. – Sztuczna inteligencja nie zastąpi ludzi, natomiast efektywne jej wykorzystanie wymaga umiejętności. My to doskonale rozumiemy, dlatego kładziemy tak duży nacisk na edukację – dodaje.