Fiński producent twierdzi, że dodanie takich funkcji, jak szybsza przeglądarka internetowa oraz dostęp do portali społecznościowych pozwoli zdobyć nabywców wśród początkujących użytkowników telefonów komórkowych i zwiększy szanse na to, że kupią oni w przyszłości droższe aparaty. Nokia przez ostatnie pięć kwartałów nie zanotowała żadnych zysków z powodu spadku sprzedaży swoich smartfonów.
Ludzie kupujący bardziej dostępne smartfony mają te same ambicje, co konsumenci sięgający po aparaty z wyższej półki” – argumentuje Timo Toikkanen, szef działu telefonów komórkowych Nokii.
W przeciwieństwie do działu smartfonów, produkcja podstawowych telefonów Nokii przynosi zyski i jej sprzedaż stale rośnie. W minionym kwartale udział fińskiej spółki w globalnym rynku podstawowych telefonów komórkowych zwiększył się do 35 proc., czyli do najwyższego poziomu od dwóch lat.
Asha 308 i 309, to najtańsze telefony Nokii wyposażone w możliwość wybierania funkcji aparatu za pomocą dotyku, podobnie jak w smartfonie Lumia, w którym zamontowano system operacyjny Windows koncernu Microsoft Corp.
Telefon Asha 308 pozwala użytkownikowi na wybieranie jednej z dwóch kart SIM, natomiast Asha 309, która posiada tylko jedna kartę SIM, może także łączyć się z Wi-Fi. Oba telefony będą oferowane po około 99 dolarów i trafią na rynek w czwartym kwartale – zapewnił Toikkanen.
W obu nowych modelach Asha zostanie zamontowana najnowsza wersja przeglądarki Nokii Xpress Internet, która pozwala na szybkie redukowanie danych, dzięki czemu zmniejszają się koszt używania telefonów. Nokia zamierza dalej rozwijać swoje oprogramowanie Series 40, zastosowane w Asha. Firma nie planuje montować platformy Windows Phone w innych aparatach niż smartfony Lumia.