Na ocenę zadowolenia ze smartfonów składa się ocena jego: wydajności (35%), łatwości obsługi (24%), funkcjonalności (21%) oraz konstrukcji (20%).

Po raz siódmy z rzędu, Apple zajmuje najwyższe miejsce wśród producentów smartfonów pod względem satysfakcji klienta. Firma osiągnęła wynik 839 na 1000-punktowej skali. Właściciele tych urządzeń oceniają je dobrze pod każdym względem. Najwyższe noty Apple zebrało za łatwość obsługi i funkcjonalność.

Kolejne miejsca zajęły smartfony firm:
1. HTC – 798
2. Samsung – 769
3. Motorola – 758
4. LG – 733
5. Blackberry – 733
6. Nokia – 702
7. Palm – 697

Ranking sprzedaży smartfonów na świecie w dużej mierze odzwierciedla wyniki rankingu przeprowadzonego przez J.D. Power and Associates.. Na świecie liderem branży jest Apple. Szacuje się, że kontroluje blisko 30% rynku. Na dalszych miejscach znajdują się Blackberry (15,2%), HTC (14,5%) i Samsung ( 13.8%). 

Polski rynek sprzedaży smartfonów kształtuje się zupełnie inaczej. Według IDC liderem na rynku telefonów komórkowych w Polsce pozostaje Nokia. Za nią plasuje się Samsung, HTC i Sony Ericsson. Apple zajmuje dopiero piątą pozycję.