Największe firmy z branży komputerowej rozrywki na wyścigi kupują mniejsze studia zajmujące się tworzeniem gier na urządzenia przenośne oraz dla portali społecznościowych. Rynek tak dynamicznie się rozwija, a zyski z niego są tak obiecujące, że na przejęcia są wydawane setki milionów dolarów.
Amerykańskie Electronic Arts www.ea.com wyłożyło aż 650 mln dol. w gotówce i 100 mln dol. w akcjach na kupno PopCap Games. Ta niewielka firma stworzyła tak popularne tytułu, jak „Plants vs. Zombies”, „Bejeweled” i „Zuma”, w które grają posiadacze kont na Facebooku i RenRen oraz właściciele iPhone’ów, iPadów oraz smartfonów i tabletów pracujących na systemie operacyjnym Android. – Transakcja będzie z pewnością korzystna dla obu stron. EA zyska dzięki niej dostęp do nowych, wielce obiecujących rynków, z kolei PopCap szansę na wielki rozwój – stwierdza wspólne oświadczenie obu firm.
Gruszek w popiele nie zasypia też francuski Ubisoft www.ubisoftgroup.com. Jeden z gigantów rozrywki wideo kupił rodzime studio Owlient, specjalizujące się w tworzeniu darmowych internetowych gier. W tym wypadku suma transakcji nie została ujawniona.
– W ciągu ostatnich pięciu lat Owlient rozwinął strategię pozwalającą zarabiać na darmowej rozrywce i opanował sztukę przyciągnięcia i utrzymania internautów – powiedział prezes Ubisoftu Yves Guillemot. Teraz z tych umiejętności ma korzystać jego firma.