Infor zmienia logotyp „Dziennika Gazety Prawnej” oraz wprowadza nowy layout DGP Magazyn na Weekend. Głównym celem wprowadzonych zmian jest wzmocnienie wizerunku DGP poprzez spójność wersji papierowej i cyfrowej, dostosowanie do rozwijającej się technologii oraz oczekiwań czytelników.

W dniu 23 czerwca br. na rynku pojawi się DGP Magazyn na Weekend z nowym logo oraz w zmienionym layoucie. Natomiast w poniedziałek 26 czerwca ukaże się pierwsze wydanie codzienne „Dziennika Gazety Prawnej” z nowym logotypem.

Głównym celem wprowadzonych zmian jest wzmocnienie wizerunku DGP poprzez spójność wersji papierowej i cyfrowej, dostosowanie do rozwijającej się technologii oraz oczekiwań czytelników.

Projekt Magazynu opiera na użyciu oszczędnej, wręcz minimalistycznej ramy graficznej, umożliwiającej czystą i szlachetną prezentację fotografii i autorskiej ilustracji. Wprowadzenie czytelnego nawigowania po rodzajach treści zapewnia komfort obcowania z materiałami zarówno redakcyjnymi jak i promocyjnymi.

Natomiast rebranding sprowadza się do systemowego wprowadzenia do obiegu sygnetu DGP (w wariancie achromatycznym dla wydania codziennego i internetu oraz barwnym w obrysie kwadratu dla Magazynu na Weekend) jako zasadniczego elementu identyfikacji wizualnej marki. Syntetyczna formuła sygnetu odpowiada na potrzebę skutecznego działania szczególnie w zatłoczonych środowiskach graficznych wyświetlanych na ograniczonych przestrzeniach ekranów telefonów.

W obecnych czasach, pełnych wielu zmian, zaskakujących wydarzeń i trudnych decyzji – rzetelna i bieżąca informacja jest szczególnie ważna. Chcemy naszym czytelnikom przekazywać wiadomości prosto i szybko, dlatego stawiamy na intuicyjny layout, przystępne grafiki i atrakcyjne zdjęcia. Nasza rzetelność i odpowiedzialność dziennikarska pozostaje bez zmian – na najwyższym poziomie – zapewnia Krzysztof Jedlak, redaktor naczelny „Dziennika Gazety Prawnej”.

W dobie dynamicznie rozwijającej się technologii i internetu, nasza gazeta musi się zmieniać, aby sprostać wyzwaniom współczesności.

Przeprojektowaliśmy logotyp, tak aby lepiej oddawał naszą misję i łączył świat papieru ze światem cyfrowym – podkreśla Aneta Kowalska, dyrektor marketingu „Dziennika Gazety Prawnej”. Zaangażowaliśmy utalentowanych projektantów Marka Knapa i Adama Głowackiego, aby stworzyli nowy logotyp DGP i layout wydania piątkowego, który ma ułatwić naszym czytelnikom podróż w świat cyfrowy, pełen nowych możliwości.

Dotychczasowy logotyp został wprowadzony 30 sierpnia 2010 roku. Zastąpił wówczas pierwsze logo gazety obowiązujące po połączeniu „Dziennika” i „Gazety Prawnej” 14 września 2009 roku. W listopadzie 2012 roku dodano do winiety tytułu hasło: „Patrzymy obiektywnie, piszemy odpowiedzialnie”, będące do dziś misją DGP.

Nad nowym Magazynem na Weekend pracował zespół redakcyjny pod kierownictwem Anny Masłoń. Zespół redakcyjny: Piotr Czarnowski, Emilia Świętochowska, Maciek Weryński.

Tak wyglądają nowe, zmienione logotypy:

Dziennik Gazeta Prawna - nowe logo / Dziennik Gazeta Prawna
Dziennik Gazeta Prawna - Magazyn - nowe logo / Dziennik Gazeta Prawna

Nowe logo „Dziennika Gazety Prawnej” to połączenie skróconej nazwy DGP z pełnym zapisem tytułu.

Nowe logo DGP / Dziennik Gazeta Prawna

Wprowadzono też logo uproszczone. Logo uproszczone w podstawowej wersji to nazwa DGP na tle czerwonego prostokąta. Typografia ustawiona jest przy dolnej krawędzi prostokąta.

Logo uproszczone DGP / Dziennik Gazeta Prawna

Znak uproszczony stosowany jest pomocniczo, gdy niemożliwe jest zastosowanie podstawowego znaku z pełną nazwą lub gdy konieczne jest zakomunikowanie np.: EDGP lub aplikacji mobilnej na formacie, gdzie występuje już pełne logo DGP. Wersja uproszczona jest zawsze podrzędna względem wersji pełnej.

Autorami zmian graficznych są Marek Knap i Adam Głowacki.

Marek Knap jest dyrektorem artystycznym Burda Media Polska. Ponadto współpracuje z Polskim Wydawnictwem Muzycznym, jest konsultantem wizualnym Zachęty – Narodowej Galerii Sztuki oraz wykładowcą na Wydziale Grafiki warszawskiej ASP. Otrzymał nagrodę Best-Designed Newspaper za makietę „Rzeczpospolitej” oraz wiele krajowych nagród między innymi Grand Front i Chimera (m. in. za projekty Machina, Viva!, Ruch Muzyczny oraz projekt DGP z 2011 roku).

Adam Głowacki sprawuje funkcję Senior Art Directora w agencji McCann Poland. Wcześniej zdobywał doświadczenie między innymi w Leo Burnett, The&Partnership i Huta19. Wraz z zespołami zdobywał wiele nagród krajowych i międzynarodowych np.: Cannes Lions, Effie i KTR.