Od maja Facebook w Niemczech będzie płacił za poszczególne treści dziennikarskie publikowane na platformie. W rozwój sekcji "Facebook News" ma zostać zainwestowany 1 mld dolarów w ciągu najbliższych trzech lat.

Dyrektor Facebooka ds. partnerstwa z mediami i były szef Spiegel online Jesper Doub oświadczył, że platforma "Facebook News" będzie publikowała wiadomości od wydawnictw, z którymi podpiszą kontrakty - wśród nich będą m.in. "Frankfurter Allgemeine Zeitung", Funke Mediengruppe oraz Spiegel.

Jak przekazała DPA, Facebook będzie się dzielił częścią swoich przychodów z reklam z domami mediowymi, które będą łączyły swoje treści z "Facebook News". Treści nie będą musiały być tworzone specjalnie dla Facebooka. Platforma będzie udostępniała linki do ofert wydawców.

"Facebook News" po raz pierwszy został uruchomiony w Stanach Zjednoczonych pod koniec 2019 r. i zawiera najważniejsze wiadomości dnia oraz artykuły dostosowane do zainteresowań użytkowników, oparte m.in. na ich wcześniejszych wyborach treści na platformie.