BZ WBK, mBank czy ING Bank Śląski to instytucje, które sprzedają pożyczki konsumpcyjne, karty kredytowe czy limity na rachunku całkowicie online, w serwisach transakcyjnych. System, na podstawie informacji posiadanych na temat finansów klienta, automatycznie wylicza zdolność kredytową, a następnie wysyła propozycję zaciągnięcia kredytu. Klientowi pozostaje jednym kliknięciem zaakceptować warunki umowy, wypłata środków odbywa się w ciągu kilku minut.
Z informacji przekazanych nam przez banki wynika, że widać wzrost znaczenia nowego kanału sprzedaży. W III kw. tego roku BRE Bank (mBank i MultiBank) udzielił kredytów konsumpcyjnych na kwotę ok. 697 mln zł. Ponad połowę sprzedano w ramach „Oferty dla ciebie”, wyświetlanej w serwisie transakcyjnym klienta.
– Kredyty w ramach wyliczonych automatycznie limitów gwarantowanych udzielamy w mBanku i MultiBanku od 2010 r. Chociaż propozycja skierowana jest do bazy wewnętrznej, czyli z założenia do ograniczonej liczby osób, obserwujemy stały wzrost zainteresowania tą ofertą – twierdzi Dariusz Solski, dyrektor departamentu produktów kredytowych w detalu BRE. W II kw. tego roku w porównaniu z tym samym okresem 2012 r. wzrost sprzedaży kredytów w ramach „Oferty dla ciebie” wyniósł blisko 10 proc. Na takim samym poziomie wzrosty sprzedaży kredytów „na klik” odnotowuje ING Bank Śląski.