Ubezpieczyciele prześcigają się w skracaniu czasu likwidacji szkód. Aby klient mógł śledzić, co się z jego zgłoszeniem dzieje, umożliwiają też zalogowanie na specjalne e-konto i monitorowanie działań towarzystwa.
Ergo Hestia postanowiła stworzyć taką możliwość nie tylko swoim klientom, ale też poszkodowanym przez ubezpieczyciela. – Bezpłatne, specjalne e-konto ubezpieczeniowe dostępne będzie dla wszystkich poszkodowanych przez klientów Ergo Hestii – wyjaśnia Monika Rudnicka, dyrektor biura marketingu firmy. – Teraz również ci, którzy nie mają wykupionego u nas ubezpieczenia, mogą korzystać ze wszystkich korzyści internetowej likwidacji szkód – dodaje.
Dotąd tylko ubezpieczeni przez Hestię mogli mieć kontrolę nad całym procesem likwidacji szkody. Za pośrednictwem internetu mogli zgłosić szkodę, korespondować z ubezpieczycielem czy wysyłać dokumenty.
Obecnie obsługę i monitoring szkód dla poszkodowanych w podobnym zakresie oferują PZU i Liberty Direct. Z kolei Allianz, Warta i Generali umożliwiają zgłoszenie szkody online poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza. Dołączyła do nich także Signal Iduna, która uruchomiła na swojej stronie internetowej kolejny formularz interaktywny, dzięki któremu w szybki sposób klienci mogą zgłaszać roszczenia związane z ubezpieczeniami na życie.Poprzez formularz online można zgłaszać żądanie wypłaty odszkodowania z powodu m.in. śmierci bliskich oraz urodzenia martwego dziecka. – Nasi klienci mogą już w sieci kupić ubezpieczenia, umówić wizytę w placówce medycznej czy zgłosić szkodę – wyjaśnia Michał Gołębiewski, rzecznik Signal Iduna.