statystyki

Procedura chargeback nie wynika z przepisów prawa powszechnie obowiązującego

autor: Patryk Słowik16.07.2020, 07:30; Aktualizacja: 16.07.2020, 07:37
Karta płatnicza

Karta płatniczaźródło: ShutterStock

- Chargeback ma służyć w sytuacjach, w których usługa nie zostaje zrealizowana z przyczyn leżących po stronie usługodawcy/sprzedawcy. Tymczasem rzeczywiście w niektórych branżach brak realizacji usługi w dobie koronawirusa wynikał nie z przyczyn leżących po stronie usługodawcy, tylko właśnie obostrzeń rządowych - mówi w wywiadzie dla DGP dr hab. Mariusz Golecki, rzecznik finansowy.

We wtorkowym DGP napisaliśmy o kłopotach pasażerów linii lotniczych z bankową procedurą chargeback. Czy do rzecznika finansowego docierają sygnały na ten temat?

Tak. Przy czym trzeba na wstępie podkreślić, że procedura chargeback nie wynika z przepisów prawa powszechnie obowiązującego – jest to jedynie wewnętrzne uregulowanie organizacji płatniczych. W przypadku zastrzeżeń klienta odnośnie do realizacji tej procedury nie można zatem mówić o naruszeniu jego praw w rozumieniu przepisów prawa powszechnie obowiązującego.


Pozostało 77% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane